Stödjer detta chassi detta moderkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011

Stödjer detta chassi detta moderkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009

Ja

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Nätagg: FD Newton R3 1000w
CPU: I7 4790k | CPU-kylare: Custom Loop
MOBO: Asus Maximus VII Hero | RAM: 4x4GB Corsair Vengeance @ 1600mhz CL9
GPU: MSI 1070 Armor OC
SSD: 2x Crucial MX100 256gb Raid 0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av scoorch:

Men moderkortet är ju xlATX och det står inget om det på chassits sida. Är du säker?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Samuel_Karlsson:

Men moderkortet är ju xlATX och det står inget om det på chassits sida. Är du säker?

Antar att XL-Atx är eATX

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Nätagg: FD Newton R3 1000w
CPU: I7 4790k | CPU-kylare: Custom Loop
MOBO: Asus Maximus VII Hero | RAM: 4x4GB Corsair Vengeance @ 1600mhz CL9
GPU: MSI 1070 Armor OC
SSD: 2x Crucial MX100 256gb Raid 0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

På chassits informationdel står det tydligt E-ATX vilket betyder extended ATX, dock är ju moderkortet XL-ATX (men är inte standardiserat än enligt Wikipedia). Föreslår att du hör med Inet om det passar eller ej. Men jag tror att det passar, Inet borde ju sälja moderkort som går att få plats i de större chassimodellerna som de säljer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010

Moderkortat har 8 expansionsplatser, Define XL har bara 7.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010

http://www.ldcooling.com/ Har chassin som passar, men de är tyvärr svindyra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

eATX = 305mm × 330mm och finns olika versioner av xl då xl atx inte är någon "riktig" standard(men de tenderas att vara lite större en ett eAtx). Jag hade inte satsat på ett xl-atx utan ett eatx om du behöver ytan. Sen bör du ställa dig själv frågan två gånger om du vill lägga pengarna på ett stort kort istället för ett bra kort. Msi har om jag inte minns helt fel nästan 3% RMA på sina modekort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011

Så ni är säkra på att moderkortet inte passar i chassit? Det är det ända jag behöver veta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010

Så ni är säkra på att moderkortet inte passar i chassit? Det är det ända jag behöver veta.

jag är nästan helt säker på att det inte passar. Men det funkar bra i xigmatech elysium http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=917101

Speldatorn: i7-6700 | GTX 1070 | ASUS H110M-A |2400 mhz 16GB RAM | 500 gb hd, 250 ssd |Sound blaster ZxR |Windows 10 | be quiet! Pure Power L8 630W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Finns bara ett chassi på inet som stödjer XL Atx om jag inte minns fel och det är väl Silverstone Temjin.

http://www.inet.se/artikel/6901013/silverstone-temjintj11b-w-...

Citera för svar!///Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830 128GB/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/Steelseries Rival/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011

Okej, tack för svaren.:)