Permalänk

Fördel med bluetooth på MB?

Jag undrar nu en sak. Vad finns det för fördelar med bluetooth på moderkortet? Jag funderar på att köpa Asus P8Z68-V till mitt kommande bygge.

Vad jag förstod, så kan man genom en app övervaka temp, överklocka osv via telefonen. Men vilka andra fördelar finns det? Kan jag styra MPC/spotify/vlc osv genom bluetooth? Möjligtvis få skrivbordet på min androids skärm?

Alltså använda mobilen som en fjärrkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kolla temperatur och sådant gör du nog lika smidigt via wifi?
MSI Afterburner är ju app för det till android vet jag iaf.

kommer du någon gång använda bluetooth? synca mobil/köra tangentbord på det kan det vara idée, annars är det nog mest skitsamma.

hur ofta har man ett behov att övervaka temperaturen via telefonen egentligen?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ser ingen speciellt viktig funktion för det, men det kan ju vara fett att styra datorn från mobilen, ifall man sitter i rummet brevid och kollar TV, eller någonting.. x) Lär ju kännas hightech iaf ;P

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Jag ser ingen speciellt viktig funktion för det, men det kan ju vara fett att styra datorn från mobilen, ifall man sitter i rummet brevid och kollar TV, eller någonting.. x) Lär ju kännas hightech iaf ;P

Jo fast det kan man väl göra med teamviewer också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har du en telefon med ios/android så är BT inte speciellt användbart, det enda jag kommer att tänka på är typ alla gamla Sony Ericsson-telefoner som hade nåt sorts fjärrstyrningsprogram. Wifi är det som används idag.

Permalänk

Enda jag använder med BT är min wiikontroll, funkar utmärkt ^^

Permalänk
Avstängd

Jag tycker bluetooth är nice eftersom jag har ett PS3 keyboard som jag kan använda till min HTPC (med just bluetooth) Men har inte moderkortet bluetooth kan du ju köpa en usb-bluetooth som sticker ut 0.5 cm för typ 50spänn.

Permalänk
Medlem

Tja, fördelen är att du kan använda bluetooth-enheter.
Vill man använda bluetooth-enheter? Nä, jag har ännu inte funnit något att utnyttja min onboard-bluetooth till förutom att fjärrstyra datorn med telefonen, vilket ju är helt meningslöst. Styrenheter fungerar i regel bättre på RF och till allt annat finns det wifi.

Permalänk
Skrivet av airhead:

Tja, fördelen är att du kan använda bluetooth-enheter.
Vill man använda bluetooth-enheter? Nä, jag har ännu inte funnit något att utnyttja min onboard-bluetooth till förutom att fjärrstyra datorn med telefonen, vilket ju är helt meningslöst. Styrenheter fungerar i regel bättre på RF och till allt annat finns det wifi.

RF?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Smidigt om du vill skicka över filer till telefonen och inte vill pilla med sladdar och sådant.