Nvidia: Kepler dröjer till 2012

Permalänk
Melding Plague

Nvidia: Kepler dröjer till 2012

Trots antydan om motsatsen dröjer det till nästa år innan Nvidia kan lansera färdiga produkter med den nya arkitekturen Kepler, som bland annat ska användas i nästa generation Geforce.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad förvånad jag inte blir...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Hehe sa ju det i förra kepler tråden, sommaren 2012

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Neeeeeeeeeeeeej

Permalänk
Medlem

sadface, den som väntar väntar alltid för länge

Permalänk
Medlem

Som väntat, men vem bryr sig egentligen, finns ändå inga spel som kräver särskilt mycket. Allt är ju konsolportningar nu för tiden, så gott som.

Permalänk
Medlem

Nu säger de i alla fall som det är och försöker inte hoppas på mirakel och lova sånt de inte kan hålla.

Skrivet av Haglund:

Som väntat, men vem bryr sig egentligen, finns ändå inga spel som kräver särskilt mycket. Allt är ju konsolportningar nu för tiden, så gott som.

Med ett GTX 580 finns det många spel som inte når optimal framerate om jag maxar allt. Allt handlar om hög upplösning och höga inställningar (AA). Förstås mest PC-dedikerade spel då, men finns ett fåtal konsollportar som inte heller går att maxa. På en 60Hz skärm är det förstås 60Hz eller högre som önskas i spel för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Som väntat, men vem bryr sig egentligen, finns ändå inga spel som kräver särskilt mycket.

De som spelar eller vill spela Nvidia 3D Vision Surround bryr sig nog

Lycka till att hitta kort idag som har tillräckligt med muskler för att klara motsvarande 6x så mkt FPS som normalt krävs (x3 från upplösning, x2 från 3D). ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

De som spelar eller vill spela Nvidia 3D Vision Surround bryr sig nog

Lycka till att hitta kort idag som har tillräckligt med muskler för att klara motsvarande 6x så mkt FPS som normalt krävs (x3 från upplösning, x2 från 3D). ^^

Uttrycket mig luddigt, majoriteten bryr sig inte. Kommer alltid att finnas nischade användare med 3+ skärmar och 3D osv, men det finns alltid lösningar för dom som vill vara värst, t.ex. trippel SLI eller Quad, samma med Crossfire.

Permalänk
Medlem

Var fullständigt väntat.

Permalänk
Medlem

Frågan om AMD kort är bara vilka kort som är "Dom första". Någon som har erfarenhet om tidigare liknande "släpp" måhända?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Atlas Tasume:

Frågan om AMD kort är bara vilka kort som är "Dom första". Någon som har erfarenhet om tidigare liknande "släpp" måhända?

Skulle gissa på efterträdaren till Juniper (Radeon HD 5770/6770) eller grafikprocessorer för bärbara datorer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Andreas D:

Skulle gissa på efterträdaren till Juniper (Radeon HD 5770/6770) eller grafikprocessorer för bärbara datorer.

Skulle inte förvåna mig heller, 6850/6870 var ju först i nuvarande släppet och kom flera månader innan 6950/6970.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

De väntar vi väl bara på ett uttalande från AMD.. Ganska ironiskt att alla high end kort som finns idag släpptes 2010.

2011 blev inte så lovande. Blir nog ändå 3st GTX580 3GB kort senare i år ändå.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Skulle gissa på efterträdaren till Juniper (Radeon HD 5770/6770) eller grafikprocessorer för bärbara datorer.

Skrivet av Zcenicx:

Skulle inte förvåna mig heller, 6850/6870 var ju först i nuvarande släppet och kom flera månader innan 6950/6970.

Attans också. Nåväl, tackar för upplysningen! Får bli ett 6970 imellan då, annars lär jag ju stirra mig knäpp på motsvarande 7000-kort.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

De väntar vi väl bara på ett uttalande från AMD.. Ganska ironiskt att alla high end kort som finns idag släpptes 2010.

2011 blev inte så lovande. Blir nog ändå 3st GTX580 3GB kort senare i år ändå.

asså när du säger "alla high end kort" så vill jag ju bara peka ut HD6990 och GTX590

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hmm varför ska dom låta de taiwanesiska TSMC göra korten om dom nu har haft problem med den nya tekninken? Varför väljer dom inte ett annat tillverkningsföretag som har bra kunskaper om det dom gör?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Skrivet av klotim:

Hmm varför ska dom låta de taiwanesiska TSMC göra korten om dom nu har haft problem med den nya tekninken? Varför väljer dom inte ett annat tillverkningsföretag som har bra kunskaper om det dom gör?

Har väl och göra mycket med kostnader. Samt så skulle jag själv vilja vänta och veta att dyra grejer man köper är stabila.
Sen finns det ju folk som kmr sätta ihop system dag 1 med tex bulldozer och det finns en risk att det lär ha sina nackdelar.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

asså när du säger "alla high end kort" så vill jag ju bara peka ut HD6990 och GTX590

Skulle nog räkna in 6970/570 och 580 där också faktiskt.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Hmm varför ska dom låta de taiwanesiska TSMC göra korten om dom nu har haft problem med den nya tekninken? Varför väljer dom inte ett annat tillverkningsföretag som har bra kunskaper om det dom gör?

Du tror att de finns enormt utbud med bättre alternativ ? Sen handlar det om avtal etc. Du byter inte bara hursomhelst.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Den som väntar på nått gott... Ja jag tycker ju at i dessa tider är det fortfarande lite för liten marginal mellan GTX 480 och GTX 580 för at legitimera et byte på min egna dator, mina kort drar allt som en arbetshäst och 2600K på z68 är fortfarande snabb och fleksibel i mina ögon så det räcker... Är det ett tecken på åldrande ?? Jag ser at de beräknar stort prestandahopp i keppler så jag sliter på GTX 480 et tag till... det är ju inte jättemycket jag förlorar på det, men gissar att det blir helt ny rigg med allt vad det innebär ... LGA 2011 och keppler och möjligtvis en ny 27`skärm för rättvisans skull när de gejerna börjar dyka upp *lol* Jag dreglar dock över mina kundbyggen och inser at det vore roligt at byta ut men inser snabbt at min egen är rätt grym fortfarande Jag försonar mig med at jag tror inte på mayakalendern och hinner nog stoppa inn både nya trigate LGA 2011 och keppler och att kyla dem med vatten i ett snyggt bygge och klocka dem så at det ryker från voltregulatorerna... Det blir skoj Förlåt om jag blev lite nostalgisk och lät tankarna flyga *småler*

Permalänk
Medlem

Finns det nån info om vilka av de "nya" AMD kretsarna som är nya arkitekturer och inte bara krympning från tidigare?
Tänker på Lombok (pro/xt 7850/7870) och Tahiti (pro/xt 7950/7970) i första hand.

BR
Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke_92:

Har väl och göra mycket med kostnader. Samt så skulle jag själv vilja vänta och veta att dyra grejer man köper är stabila.
Sen finns det ju folk som kmr sätta ihop system dag 1 med tex bulldozer och det finns en risk att det lär ha sina nackdelar.

Tycker artikeln framställer TSMC som inkompetenta. Det är mest det att det är väl oftast problem med övergång till ny teknik? Men med tiden förbättras den. Klycha: "Rom byggdes inte på en dag".

Permalänk
Medlem

Oj, då sparar man iaf lite pengar

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gipsyboy:

Den som väntar på nått gott... Ja jag tycker ju at i dessa tider är det fortfarande lite för liten marginal mellan GTX 480 och GTX 580 för at legitimera et byte på min egna dator, mina kort drar allt som en arbetshäst och 2600K på z68 är fortfarande snabb och fleksibel i mina ögon så det räcker... Är det ett tecken på åldrande ?? Jag ser at de beräknar stort prestandahopp i keppler så jag sliter på GTX 480 et tag till... det är ju inte jättemycket jag förlorar på det, men gissar att det blir helt ny rigg med allt vad det innebär ... LGA 2011 och keppler och möjligtvis en ny 27`skärm för rättvisans skull när de gejerna börjar dyka upp *lol* Jag dreglar dock över mina kundbyggen och inser at det vore roligt at byta ut men inser snabbt at min egen är rätt grym fortfarande Jag försonar mig med at jag tror inte på mayakalendern och hinner nog stoppa inn både nya trigate LGA 2011 och keppler och att kyla dem med vatten i ett snyggt bygge och klocka dem så at det ryker från voltregulatorerna... Det blir skoj Förlåt om jag blev lite nostalgisk och lät tankarna flyga *småler*

400 serien och 5000 serien var 40nm, deras efterträdare också, det här är 28nm.

Verkar som att Nvidia kommer floppa igen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Hm, frågan är då, ska man köpa ett 590, eller ett 580 och vänta.... *grubbel*

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Det var ju tråkigt.. men hellre en bra produkt än fler misslyckanden. Tänker bland annat på senaste design felet..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ingen brådska. Inte många som kör 3D Surround skulle jag tro samt ett GTX 570 räcker för dagens spel.

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Uttrycket mig luddigt, majoriteten bryr sig inte. Kommer alltid att finnas nischade användare med 3+ skärmar och 3D osv, men det finns alltid lösningar för dom som vill vara värst, t.ex. trippel SLI eller Quad, samma med Crossfire.

Varför skulle inte majoriteten bry sig? Lägre pris och lägre energiförbrukning för samma prestanda är inget endast nischade användare vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Varför skulle inte majoriteten bry sig? Lägre pris och lägre energiförbrukning för samma prestanda är inget endast nischade användare vill ha.

Uttryckte mig tydligen för luddigt igen. Det jag menade är inte att folk inte vill ha utveckling, utan att marknaden saknar spel som knappt kan pressa dagens grafikkort i det övre skiktet till max. Därför sa jag att genomsnittsanvändaren/majoriteten förmodligen inte gråter blod över att nvidias kommande grafikkortsserie blir försenad.

Sen att nya grafikkort alltid är effektivare per spenderad krona än föregående generation är en helt annan sak, och historiskt sett har jag inte sett "lägre pris" bara för att nya grafikkort släpps, däremot att man får mer för pengarna nu för tiden, vilket vi kan "tacka" spelutvecklarna för, jag menar, man klarar sig ju på ett halvdassigt 1500-kr grafikkort idag för att köra de flesta spelen på high. Hoppas mitt resonemang gick fram nu.