Permalänk
Skrivet av samme28:

Så nu har jag fått ihop det och provat systemet nån timme..försökte boota från usb minne, men tror det dog luktar bränt som satan om det nu isf..men nog om det, tänkte höra om kylpastan man får med till vattenblocket, kylpastan är ju vit? är den bra?

Färg ska inte spela någon större roll.
Alla skyddsplaster av?
Testat minnet i ennnan dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Färg ska inte spela någon större roll.
Alla skyddsplaster av?
Testat minnet i ennnan dator?

Skickades från m.sweclockers.com

japp alla skyddsplaster av...men nu i idle så ligger min cpu "2500K" på 50° och under load 55°, kommer den sjunka? tänkte om pastan måste sätta sig?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av samme28:

Så nu har jag fått ihop det och provat systemet nån timme..försökte boota från usb minne, men tror det dog luktar bränt som satan om det nu isf..men nog om det, tänkte höra om kylpastan man får med till vattenblocket, kylpastan är ju vit? är den bra?

Vet inte, jag använde en annan. Funkar säkert fint! Skiljer nog väldigt lite mellan olika pastor..

Bränt? Låter bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Vet inte, jag använde en annan. Funkar säkert fint! Skiljer nog väldigt lite mellan olika pastor..

Bränt? Låter bra

ja men just när den var vit och ser ut som trälim typ haha nej låter inte bra det, även usb portarna är knepiga, när jag kopplar in nåt står det bara enhets drivrutiner installerades inte korrekt? hur löser man det?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Skrivet av samme28:

japp alla skyddsplaster av...men nu i idle så ligger min cpu "2500K" på 50° och under load 55°, kommer den sjunka? tänkte om pastan måste sätta sig?

Efter en dryg månad räknas kylpastan som "satt", och det kan förbättra temperaturer med 1-10 grader (osäker källa) Din idle temp är dock oroväckande hög för att vara h2o, hur är loopen monterad?
T.e.x. pump>radiator>cpu>gpu>pump

Skrivet av samme28:

ja men just när den var vit och ser ut som trälim typ haha nej låter inte bra det, även usb portarna är knepiga, när jag kopplar in nåt står det bara enhets drivrutiner installerades inte korrekt? hur löser man det?

Ingen aning, gäller det alla enheter?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Efter en dryg månad räknas kylpastan som "satt", och det kan förbättra temperaturer med 1-10 grader (osäker källa) Din idle temp är dock oroväckande hög för att vara h2o, hur är loopen monterad?
T.e.x. pump>radiator>cpu>gpu>pump

Ingen aning, gäller det alla enheter?

jo den låter hög..pump>cpu>radiator>radiator>tank..ingen gpu vattenkyld än..en 120radiator och en 240...
enheter?? du menar då? hänger inte riktigt med där..märkte nu iaf att min mottagare till musen och tangentbordet funkar i alla usb portar, men inte usb minnen, extern hårddisk etc..och dom funkar i tvn iaf..nåt knas med drivrutiner tro?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Såja, nu ligger tempen rätt bra, CPU 35° idle och 55° load och GPU 60° under load, och då är det bara två fläktar som trycker ut, varav ena sitter på en radiator bak och en fläkt i fronten..

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom