Ultimat BF3 rigg enl. DICE och Webhallen

Permalänk
Medlem

Ultimat BF3 rigg enl. DICE och Webhallen

Permalänk
Medlem

låter överdrivet imo

Permalänk
Medlem

Överpris som vanligt, dock finns det ju så klart dem som vill ha garanti och inte vill eller kan bygga själva. Men extrem är väll den ändå.

Permalänk
Medlem

Överpris och överdrivet. Men det är klart att många faller för det.

Permalänk

Ganska självklart att det där skulle kunna maxa BF3, behövde ingen konfirmation från varken DICE eller Webhallen för att förstå det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Överpris som vanligt, dock finns det ju så klart dem som vill ha garanti och inte vill eller kan bygga själva. Men extrem är väll den ändå.

Dock så är det en "Dator i delar"

Permalänk
Medlem

overkill som fan!
intressant dock är ju att det står att riggen klarar maximal spelupplevelse, bland annat 120hz och 3d vilket borde betyda att denna rigg minst spottar ut ett medel värde på ca 120 fps i bf3 detta ger ju en fingervisning av vad man kan förvänta sig att ens eget system kommer att prestera i bf3

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Tyckte den saknade två 6990 kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Överpris som vanligt, dock finns det ju så klart dem som vill ha garanti och inte vill eller kan bygga själva. Men extrem är väll den ändå.

Skrivet av zebra3:

Överpris och överdrivet. Men det är klart att många faller för det.

Överpris tycker jag verkligen inte.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/715833/2011-08-08

24k utan skärm, mus, tangentbord, w7 och bf3.

Sen vet jag inte vilka delar de kommer att använda men det där är nog så mycket man får betala om man vill ha en sådan extreme dator vare sig man köper själv i delar eller ej.

Permalänk

Hmm.. så en dator för ca 17k skulle inte maxa BF3 i 1920x1080 med alla inställningar på max? Vilket skulle kosta 10k mindre.. de har ja svårt att tro att den inte skulle göra..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

haha lite overkill

Visa signatur

| AMD Phenom II 1055T @ 3.3GHz | Sapphire R9 380x | Corsair Force 3 120GB | M4A87TD/USB3 |

Permalänk
Medlem

Overkill, helt klart bara ett säljknep så att folk köper den för BF3 trots att det egentligen inte krävs.

Permalänk
Medlem

Nja. Tror väll inte det. Skulle nog inte ta en i7 bara för BF3. Inte heller ett Obsidian chassie, eller ett Fatal1ty kort. Inte heller en 120Hz skärm, ska man ha fin grafik så ska den se ha rätt färger. IPS är det ända där. Och 16 Gb RAM är väll något av en overkill det med.

Dock så klart, alla har sina egna smaker.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Men vad är problemet?Vill ni inte ha den köp inte.Står ju tydligt att det är en "EXTREME" och det får man väl hålla med om?Står också tydligt att den är i delar.Vissa går ju i gång på den typen av overkill datorer,finns väl mer än en sådan på forumet bla..

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Nja. Tror väll inte det. Skulle nog inte ta en i7 bara för BF3. Inte heller ett Obsidian chassie, eller ett Fatal1ty kort. Inte heller en 120Hz skärm, ska man ha fin grafik så ska den se ha rätt färger. IPS är det ända där. Och 16 Gb RAM är väll något av en overkill det med.

Dock så klart, alla har sina egna smaker.

Men tänk om man vill redigera HD material samtidigt som man spelar BF3 på högsta, då behövs det lite mer ram och processorkraft

Permalänk
Medlem

hmm. Lite overkill kanske

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

och jag maxar med mitt 6950 dock bara alphan menmen

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

och jag maxar med mitt 6950 dock bara alphan menmen

dock ska man inte gå efter alphan då den var långt ifrån en fullversion och endast till för att kolla serverbelastningen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Jag tror säkert att du behöver en bluray-BRÄNNARE för att spela ett spel!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Jag tror säkert att du behöver en bluray-BRÄNNARE för att spela ett spel!

För dom skrev ju verkligen det också...

Dom beskriver det som en extrem dator, vilket det är.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk

Överdrivet utav bara tusan, sen gillar jag att de verkligen skriver vad man får. t.ex.

• Chassi - Svart Fulltower-chassi
• Mus och tangentbord - Gaminggrade

Eller "För mer info om produkten, gå till tillverkarens hemsida. Länken hittar du nedanför denna text." trycker man på länken så kommer man till www.webhallen.com

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Överpris är det knappast. Om det är bra headset/mus/tangentbord/musmatta och beroende på nätaggregat/skärm så kan det t.o.m vara "bra" pris.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

datorn är ju mer än vad man behöver för att "maxa"
chassi gör ju ingen skillnad samma nätdelen man klarar sig på 850w 16gb ram 8 ska räcka ljudet är ju för upplevelsen inte bilden

Permalänk
Medlem

Står ju inte vilket chassi, vilken skärm, vilken ssd eller hårddisk, moderkort, vad för slags nätagg, mus och tangentbord osv...

Visa signatur

C>++

Permalänk
Skrivet av AnnoyingIB:

Står ju inte vilket chassi, vilken skärm, vilken ssd eller hårddisk, moderkort, vad för slags nätagg, mus och tangentbord osv...

Ace nätagg förhoppningsviss!

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Skrivet av Flandersss:

Ace nätagg förhoppningsviss!

Tillverkar ens Ace fortfarande och vadå förhoppningsvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

Tyckte den saknade två 6990 kort

Du menade väl två stycken Mars II kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

Du menade väl två stycken Mars II kort?

Precis

Permalänk

Jämfört med tomtarna på Elgigantens super-duper-dator så är det ju bra...

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...

Värt att notera utöver klen spec är att inte skärm etc inräknat vad jag kan se

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd

kan den maxa Crysis?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)