Ultimat BF3 rigg enl. DICE och Webhallen

Permalänk
Skrivet av Flopper:

kan den maxa Crysis?

Vet inte, men kan inte du hålla tyst?

Permalänk
Skrivet av RottingRhubarbs:

Tillverkar ens Ace fortfarande och vadå förhoppningsvis?

sarkasm.....

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Skrivet av Flandersss:

sarkasm.....

Haha jo fattar det nu, var lite trög då hade antagligen inte fått mitt kaffe

Permalänk
Skrivet av RottingRhubarbs:

Haha jo fattar det nu, var lite trög då hade antagligen inte fått mitt kaffe

Men det stämmer att Ace inte säljer nätagg längre. De lär aldrig gör det igen...

Tillbaka till datorn webhallen försöker kränga... Varför kan de inte namnge alla produkter i datan? Det ända man kan va säker på är att man får en I7 och 2x580... Men man kommer inte behöva en i7 eller 2x580 för att driva BF3. Blu-ray? Snälla nån, spelet kommer inte komma på blu-ray och vem bränner blu-ray skivor, är ju dyrt som tusan.

"Chassifläktar"? Snällt av de att låta mig ha kvar dem som kommer med chassit...

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Som sagt, "Extreme speldator" inte "Perfekt optimerad speldator".

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem

Fulltower, för ett bra luftflöde. Detta kunde dom skrivit bättre, om det är nu är ett 800D som det ser ut att vara, enligt bilden. 800D har ju inget vidare luftflöde om man kör SLi-rigg, så dom där stackarna lär få svettas..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Alla ni som har barn i 12 års åldern, ta era hjärtmedeciner för snart kommer det "Pappa/mamma det är ju snart jul (säger de i Augusti) och då önskar jag mig (webhallen EXTREEEMMMMEEE SUPER BF3 DATORPEWPEWOMG) snälla snälla kan jag inte få julklapp i förtid?"

overkill och overkill och lite till overprice

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Alla ni som har barn i 12 års åldern, ta era hjärtmedeciner för snart kommer det "Pappa/mamma det är ju snart jul (säger de i Augusti) och då önskar jag mig (webhallen EXTREEEMMMMEEE SUPER BF3 DATORPEWPEWOMG) snälla snälla kan jag inte få julklapp i förtid?"

overkill och overkill och lite till overprice

Jag räknade lite på vad komponenterna kostade, alla komponenter var inte specifierade så jag räknade ut ungefär vad det kostar att bygga ihop en "Webhallen Battlefield 3 Extreme Gaming (Dator i delar)". Och det landar runt 27.000:-
Beroende på vad det är för ospecifierat nätagg, ssd, gtx 580, vilken 3d-skärm, samt moderkort så kan 27.000:- vara ett riktigt bra pris, billigare än vad man kan köpa löst själv.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag räknade lite på vad komponenterna kostade, alla komponenter var inte specifierade så jag räknade ut ungefär vad det kostar att bygga ihop en "Webhallen Battlefield 3 Extreme Gaming (Dator i delar)". Och det landar runt 27.000:-
Beroende på vad det är för ospecifierat nätagg, ssd, gtx 580, vilken 3d-skärm, samt moderkort så kan 27.000:- vara ett riktigt bra pris, billigare än vad man kan köpa löst själv.

Gjorde samma sak, tog de billigaste alternativen till de som fanns specificerat och kom till samma pris. Plus att webhallen slänger med en skärm, ett tangentbord, mus osv till det priset gör det nästan till ett kap.

EDIT:
Slängde ihop kundvagnen igen.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/735206/webhallen-extreme

Pris: 27 144 kr + ~350 kr för Battlefield 3 LE = 27 494 kr.

http://www.webhallen.com/hardvara/137501-webhallen_battlefiel...

Pris: 27 990 kr

Skillnaden ligger på cirka 500 kr. Det är inte ett direkt överpris om du frågar mig.

Plus att skärmen jag använde vet jag inte ifall den stöder 120hz eller 3D. Plockade bara fram en skärm på måfå med liknande specs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Gjorde samma sak, tog de billigaste alternativen till de som fanns specificerat och kom till samma pris. Plus att webhallen slänger med en skärm, ett tangentbord, mus osv till det priset gör det nästan till ett kap.

EDIT:
Slängde ihop kundvagnen igen.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/735206/webhallen-extreme

Pris: 27 144 kr + ~350 kr för Battlefield 3 LE = 27 494 kr.

http://www.webhallen.com/hardvara/137501-webhallen_battlefiel...

Pris: 27 990 kr

Skillnaden ligger på cirka 500 kr. Det är inte ett direkt överpris om du frågar mig.

Plus att skärmen jag använde vet jag inte ifall den stöder 120hz eller 3D. Plockade bara fram en skärm på måfå med liknande specs.

Skärmen du tog har inte 3d stöd. Sen är det inte säkert att det blir ett 800d eller 27k prislapp. Däremot kan du vara säker på att det inte blir en retail version av windows 7 utan att det blir en oem. Det är ingen ide att spekulera i om det är prisvärt eller ej då varesig pris eller specs är satta.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att dem avvakta med att fylla i resten av komponenterna tills dem börjar sälja den. Mestadels för att det kommer alltid nya grejor så dem vill väll ha det bästa när det är dags för lansering...

Permalänk
Medlem

problemet är inte att datorn är dyr eftersom det blir cirka samma pris om man köper på inet som många redan har skrivit.
problemet är att datorn är väldigt obalanserad för att vara en speldator

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite humor

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Bf3 kommer inte bli så speciellt krävande...folk kommer bli förvånade.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken hysteri det blir kring BF3.

Permalänk
Medlem

Hmm.. Ja lite ocker nästan

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

tur man har en rigg som kommer maxxa utan problem

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

tur man har en rigg som kommer maxxa utan problem

med din datorn? neeeej, ha! kalrar knappt the simpsons hit and run , sarkasm ofc ;);)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

med din datorn? neeeej, ha! kalrar knappt the simpsons hit and run , sarkasm ofc ;);)

haha

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Bygg datorn själv på tex. Inet.se som jag gjorde. Köper du en dator som i min signatur så får du garanterad en mycket kraftfull dator som klarar många spel framöver. Betalade ca 23000 för min för kanske 3 månader sen, tror det kostar lite mindre nu om du har samma komponenter.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Snacka om att retailers har börjat kapitalisera på C64-generationen...

Men det finns säkert en del överarbetade cityföräldrar med för mycket i lön och för lite tid med barnen som kan tänka sig att köpa lite kärlek i form av ett relativt fult system till sina söner. Eller någon ensam stackare som hamnat i prylbögsträsket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Bygg datorn själv på tex. Inet.se som jag gjorde. Köper du en dator som i min signatur så får du garanterad en mycket kraftfull dator som klarar många spel framöver. Betalade ca 23000 för min för kanske 3 månader sen, tror det kostar lite mindre nu om du har samma komponenter.

Dock så kommer man ju inte behöva en dator för 20lax för att maxa BF3.
Finns ofta ingen anledning att lägga mer än 12k på en dator eftersom att på längre sikt så blir det bättre.

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Hmm.. så en dator för ca 17k skulle inte maxa BF3 i 1920x1080 med alla inställningar på max? Vilket skulle kosta 10k mindre.. de har ja svårt att tro att den inte skulle göra..

För och ha en rigg som kan maxxa bf3 lär du inte behöva mer än 6k.

Ett exempel:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/831232/2011-09-05

Vid tiden då jag skriver detta kostar det 5 289 kr. Det är om man har resten liggande. Annars kan man väl säga chassi ~500, samma för ett tex Corsair CX500 och någon asbillig disk. Allt på under 7k i såna fall.

Som vissa säger är denna från webhallen extreme, men det är inte bara det.

Man måste praktiskt taget köra 6 skärmar i full hd för och behöva dessa grafikkort, inte för och nämna att man inte någonsin skulle kunna klocka processorn alls med belastningen från två GTX580 såvidare man inte har extra molex indragna till moderkortet,. Bara de två drar ju strax under 1000W liksom.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke_92:

För och ha en rigg som kan maxxa bf3 lär du inte behöva mer än 6k.

Ett exempel:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/831232/2011-09-05

Vid tiden då jag skriver detta kostar det 5 289 kr. Det är om man har resten liggande. Annars kan man väl säga chassi ~500, samma för ett tex Corsair CX500 och någon asbillig disk. Allt på under 7k i såna fall.

Som vissa säger är denna från webhallen extreme, men det är inte bara det.

Man måste praktiskt taget köra 6 skärmar i full hd för och behöva dessa grafikkort, inte för och nämna att man inte någonsin skulle kunna klocka processorn alls med belastningen från två GTX580 såvidare man inte har extra molex indragna till moderkortet,. Bara de två drar ju strax under 1000W liksom.

kunde inte sagt det mycke bättre själv faktist.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt tagit ett 560ti istället, dom är snabbare och har bättre teselleringsprestanda, sen skulle jag fundera på en 2600k eftersom en 2600k är 20-30% snabbare i Bfbc2 tack vare hyperthreading. Lite en fråga om hur mycket man vill spendera, men 560 ti tycker jag iaf är givet.

Permalänk
Medlem

Va, vänta nu...Ni tror att det kommer gå att maxa BF3 med ett HD 6870? Iallafall så är min definition av att maxa ett spel 60 fps som minimum-fps vid upplösningar som 1920x1200 eller dylikt. Så att det är bra att man ligger på runt 80 fps så att man inte hamnar under 60 vid explosioner och liknande. Vad jag vet så klarar 6870 inte det i BC2, inte ens i närheten. Där är ju min-fps på runt 30 i de tester jag sett.

Och vadå ta 2600K istället för 2500K med resonemanget att den är 20-30% snabbare i BC2? Du betalar nästan 1000 spänn extra för en 2600K, och inte fan ger det 20-30% mer i normal upplösning. Lägger du dom pengarna på grafikkortet istället får du en prestandaökning som heter duga däremot.

Permalänk
Medlem

I7 e inte ens 20-30% bättre mot min klena athlon 2 x4 i 1920x1200. snarare nån ynka %. Bättre graffe!!! som mockasin säger

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen vet vad BF3 kommer direkt kräva och DICE vill inte gå ut med den informationen är så är det väl en ganska självklarhet att en helt maxad burk kommer klara av att köra BF3 på max. Stor portion humor från från webhallen :). Vill du spela bf3 och vara säker på att det funkar? köp en dator för 28k! haha

Visa signatur

Skärm: Benq XL2410T Chassi: CoolerMaster Sniper Black Edition Moderkort: Asus P8P67 Deluxe Processor: i7 2600k Grafikkort: Asus Gefore GTX 580 Nätaggregat: Corsair HX 1000W Minne: Corsair 8GB CL9 1866Mhz Vengeance Blue SSD: Kingston HyperX 120GB HDD Western Digital Caviar Black 1Tb Processor kylning: Corsair Hydro H80 Mus: Logitech G400 Tangentbord: Logitech G110