plattor för att täta igen oanvända fläkt hål i chassi

Permalänk
Avstängd

plattor för att täta igen oanvända fläkt hål i chassi

Hejsan, tänkte kolla om det finns att köpa liknande plattor som man får med till Fractal r3 chassi som döljer fläkt hål som inte används i chassit. Har ett CM 690 chassi, använder inte fläkt platsen på sidan framför allt, även dom där uppe i chassit. Använder mig utav 1-2st fläktar i fronten och en baktill, enligt mig ger det ett bra luftflöde iallafall dugligt för min rigg, ev att jag kanske sätter i en fläkt i toppen för att blåsa ut varm luften från CPU kylaren.

Men någon som vet om det går att köpa färdiga sådana? kan ju alltid skära till plast bitar och skruva dit men hur snyggt blir det =/ då betalar jag hellre 50-100kr för att få ett par sådana, kan ju inte kosta så mkt.

tacksam för svar som rör ämmnet.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

Jag har 4 plattor som man får med till Fractal Designs chassi, som du kan få köpa.
Intresserad?

Kommer hem lördag, och kan kolla upp frakt då.
Betala frakten, och dem är dina.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Jag tog en brun pappkartong, sax och eltejp. Fem minuter senare var hålen igentäckta. Kanske inte något för de som har datorn på bordet, men min står på golvet så jag bryr mig inte. Är dessutom gratis/billigt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

har också ett CM 690 chassi och jag bara limmade dämpmatta på insidan över fläkthålet.

vill man ha en mer seriös lösning kan man ju köpa dämpmatta och plåtbitar i lagom storlek med samma hålmönster som fläktarna limma dämpmattan på plåtbiten och voala täckplåtar

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

jag skar bara sönder prydnadsluckan till bakryggen(lastluckan) på en gammal volvo, svart plast, ser ok ut från utsidan.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Tänk på att ha lite marginaler vad gäller temperatur, även ventilationshål utan fläktar gynnar kylningen.

Annars precis som folk skrivit tidigare, jag hade nog satt bitumen.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag har också ett CM 690 chassi, testade med lite kartong och tejp. Men istället fick jag högre temperatur, men främst jävligt irriterande ljud. Låter som att allting vibrerar.

Har kollat flera gånger men det är inte kartongbitarna som är lösa, eller tejpen. Blev bara konstigt.

Använder 2st 120MM i Topp. 1st 140MM Front, 1st 120MM Bak.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd

Tack för svar, löser problemet med Fractal Design plattor, får ett par över efter dagens bygge av kompisens dator ev kankse tilloch med tar fractal chassit och låter han ta mitt cm 690.

Barephister, tar gärna emot dessa plattor betalar givetvis frakten =D Skriv privat medelenade till mig när du kommer hem.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||