Problem med hög ping BFBC2

Permalänk
Medlem

Problem med hög ping BFBC2

Hej! Jag har nyligen börjat spela en massa Bad Company 2 igen och jag blir några gånger om dagen kickade från servers för att min ping blir för hög. Då sitter jag ändå på 100mb lina från BBB och spelar på svenska servers(Battlefield Gotland för det mesta). Vad kan vara fel? Har inga program nämnvärda program igång i bakgrunden förutom mIRC medans jag spelar.

Permalänk
Medlem

Vad har du för ping? Generellt sett så har man hög ping i bc2 100~

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

Hej! Jag har nyligen börjat spela en massa Bad Company 2 igen och jag blir några gånger om dagen kickade från servers för att min ping blir för hög. Då sitter jag ändå på 100mb lina från BBB och spelar på svenska servers(Battlefield Gotland för det mesta). Vad kan vara fel? Har inga program nämnvärda program igång i bakgrunden förutom mIRC medans jag spelar.

Stäng av brandväggen?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vad har du för ping? Generellt sett så har man hög ping i bc2 100~

Har så hög ping att jag blir kickad från servern. Hade den bara legat på ~100 så hade jag varit väldigt glad.

Skrivet av AnnoyingIB:

Stäng av brandväggen?

Ja, det gör ingen skillnad tyvärr.

Permalänk
Medlem

Prova detta, sänkte pingen för mig och gav bättre reg
http://www.gamespot.com/pc/action/battlefieldbadcompany2/show...

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

Har så hög ping att jag blir kickad från servern. Hade den bara legat på ~100 så hade jag varit väldigt glad.

Ja, det gör ingen skillnad tyvärr.

Synd då vet jag inte :/

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Intressant nog så har jag inte samma problem nu när jag byggt min nya dator.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du inte kör trådlöst?
Vad har du för grafikort? Grafikortet kan oftast göra att du får hög ping när inte den hänger med i svängarna!

Skickades från m.sweclockers.com