Permalänk
Avstängd

CPU Fan Error

Tjena, jag kör 100% vattenkylning och alla fläktar är styrda via fläktkontrollers, men jag stör mig på att varje gång jag startar datorn kommer "CPU Fan Error" upp, Finns det något sätt jag kan disable'a den funktionen så jag slipper se det varje gång:)?

MvH Adde

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan stänga av den funktionen i BIOS/EFI. Rota runt lite så hittar du det nog, det kan heta olika på olika moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koolance94:

Tjena, jag kör 100% vattenkylning och alla fläktar är styrda via fläktkontrollers, men jag stör mig på att varje gång jag startar datorn kommer "CPU Fan Error" upp, Finns det något sätt jag kan disable'a den funktionen så jag slipper se det varje gång:)?

MvH Adde

Gå in i bios och leta efter monitor config eller något sådant och välj fan monitor. Där ska du få upp alla fläktar som är anslutna till moderbordet. Cpu fläkten är på by default. Om inte cpu fläkten är inkopplad står det N/A istället markera den fläkten och ändra till disable istället. Spara och starta om.

/Bearbot

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |