Permalänk
Medlem

Tearing problem i BFBC2

Har ett 6950@6970 och har midscreen tearing när jag rör bilden snabbt står jag still inga problem. har stängt av spelets v-sync men CCC tvingar det. (hittar inte vart att stänga av det i 11.8 googla hjälpte mig inte)

nån som stött på liknande och har en fix?

har kollat med fraps och ligger på stabila 55-60 hz när det händer. spelar på 1680*1050

tack på förhand:)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

har nu stängt av det i ccc också men fraps säger fortfarande bara 60 fps. + tearingen kvarstår.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

har nu stängt av det i ccc också men fraps säger fortfarande bara 60 fps. + tearingen kvarstår.

vill bara påpeka att V-synk tar bort Tearing... anledningen till teraing är att grafikkortet updaterar bilden fortare än skärmen hinner med vilket v-synk förhindrar genom att begränsa grafikkortet till att inte lägga mer energi att mata ut mer bilder än skärmen klarar av att visa.

prova att aktivera det i både spelet och sätta det till app controled eller nått i ccc

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

vill bara påpeka att V-synk tar bort Tearing... anledningen till teraing är att grafikkortet updaterar bilden fortare än skärmen hinner med vilket v-synk förhindrar genom att begränsa grafikkortet till att inte lägga mer energi att mata ut mer bilder än skärmen klarar av att visa.

prova att aktivera det i både spelet och sätta det till app controled eller nått i ccc

oj ok då testar vi tvärtom då

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

har du 2 skärmar eller 1 tv inkopplad också ?
Jag drog bort min hdmi kabel till tvn så försvann mitt ^^

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk

Som redan sagts, vill du ha bort flimmer så bör V-sync vara Påslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Jesterhead:

har du 2 skärmar eller 1 tv inkopplad också ?
Jag drog bort min hdmi kabel till tvn så försvann mitt ^^

har två skärmar jämt.

funkar i alla andra spel jag testat mest C2 och SC2

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ha bara V-sync igång så ska det försvinna.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

tvingar v-sync i ccc och har det på i properties filen. fpsen ligger på 55-60. tearing kvarstår. "reload" texten tenderar att stanna kvar även efter jag laddat om också.

kan ju tillägga jag spelar online me 60.. version

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Det kan ju bero på att du kör med en preview (beta) drivrutin. Inte heller 11.7 som är den senaste officiella är direkt stabil då jag upplevt flera problem med både 11.7 och 11.8. Jag kör i nuläget på 11.6 utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det kan ju bero på att du kör med en preview (beta) drivrutin. Inte heller 11.7 som är den senaste officiella är direkt stabil då jag upplevt flera problem med både 11.7 och 11.8. Jag kör i nuläget på 11.6 utan problem.

ah ok. jag brukar bara ladda ner senaste swec rapporterar om. Hur bra funkar det att nedgradera?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

ah ok. jag brukar bara ladda ner senaste swec rapporterar om. Hur bra funkar det att nedgradera?

Avinstallera den du har och ladda ner en äldre version från amds hemsida, där kan du får tag på 11.6.