Diablo 3....klara min dator av de?

Permalänk

Diablo 3....klara min dator av de?

Tja!

Nu är det så att diablo 3 snart ska släppas "betan" och jag börjar fundera lite på om min dator verkligen kommer kunna fixa att spela det.

Datorn innehåller:

Operating System:
Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)
CPU Type:
AMD Athlon(tm) II X4 640 Processor
CPU Speed:
3.03 GHz
System Memory:
4 GB
Video Card Model:
ATI Radeon HD 5700 Series
Video Card Driver:
aticfx32.dll

Någon som har någon aning om jag skulle kunna klara D3 på denna datorn?

//MVH Addewigge

Visa signatur

CPU:: Intel Core i5-3570k @ 4.2GHz |Mobo: MSI Z77A-S01 |RAM: CORSAIR Vengeance Pro 8 GB |Grafik: Gigabyte 970 G1|
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |NZXT H440W Silent Ultra |Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 250GB |Nätagg: Fractal Design R2 800W Platinum |Mus: Steelseries Rival |KB: CM Storm QuickFire TK Brown Switch |Monitor:BenQ XL2411T 144hz

Permalänk
Hedersmedlem

Helt omöjlgit att säga, då D3 inte släppts än, och knappt ens synts än.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Som föregående sa har man egentligen ingen aning om kraven på hårdvara, allt vi vet är att man behöver stöd för DirectX9 eller bättre. Vilket ditt grafikkort såklart har då det är från Radeons 5xxx-serie, dvs DirectX11.

Jag tror själv dock inte att kraven kommer vara högre än rekommenderade för Starcraft II, om ens så "höga".

Permalänk

Okej...kan lira Starcraft II på Ultra utan något vidare lagg...så då borde det antagligen funka :)?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i5-3570k @ 4.2GHz |Mobo: MSI Z77A-S01 |RAM: CORSAIR Vengeance Pro 8 GB |Grafik: Gigabyte 970 G1|
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |NZXT H440W Silent Ultra |Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 250GB |Nätagg: Fractal Design R2 800W Platinum |Mus: Steelseries Rival |KB: CM Storm QuickFire TK Brown Switch |Monitor:BenQ XL2411T 144hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Addewigge:

Okej...kan lira Starcraft II på Ultra utan något vidare lagg...så då borde det antagligen funka :)?

Rimligen, ja. Blizzard har ju som vana att ha ganska låga krav på sina spel, just för att många ska kunna spela dem. Hoppas det inte blir för lågt fock, det ska ju se snyggt ut också..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Skriv upp dig som frivillig för betan och hoppas på en plats. Det är nog rätt stor chans att få en nyckel, och du får i alla fall ett hum om kraven.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Skrivet av Hallonglass:

Skriv upp dig som frivillig för betan och hoppas på en plats. Det är nog rätt stor chans att få en nyckel, och du får i alla fall ett hum om kraven.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej ska jag göra :)!

Men måste man vara över 18 för att få diablo III betan? :S
Är 17 så skulle gärna vilja veta om dom ger ut keys till folk under 18:P?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i5-3570k @ 4.2GHz |Mobo: MSI Z77A-S01 |RAM: CORSAIR Vengeance Pro 8 GB |Grafik: Gigabyte 970 G1|
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |NZXT H440W Silent Ultra |Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 250GB |Nätagg: Fractal Design R2 800W Platinum |Mus: Steelseries Rival |KB: CM Storm QuickFire TK Brown Switch |Monitor:BenQ XL2411T 144hz

Permalänk
Skrivet av Addewigge:

Okej ska jag göra :)!

Men måste man vara över 18 för att få diablo III betan? :S
Är 17 så skulle gärna vilja veta om dom ger ut keys till folk under 18:P?

Ingen aning, men jag tror inte det. Diablo I & II hade ju 16+ om jag minns rätt.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Som sagt så har Blizzard sagt att de inte kommer att göra spelet så krävande. Om du nu kan spela SC2 på ultra så kommer du nog kunna maxa D3 också.

Permalänk
Skrivet av Jesper E:

Som sagt så har Blizzard sagt att de inte kommer att göra spelet så krävande. Om du nu kan spela SC2 på ultra så kommer du nog kunna maxa D3 också.

Det låter rimligt. DX10 kommer ju inte krävas, till exempel.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk

Okej vad bra :P!

Men kommer man få en beta key när man förbeställer? Man fick ju en key när man förbeställde starcraft II så :S

Visa signatur

CPU:: Intel Core i5-3570k @ 4.2GHz |Mobo: MSI Z77A-S01 |RAM: CORSAIR Vengeance Pro 8 GB |Grafik: Gigabyte 970 G1|
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |NZXT H440W Silent Ultra |Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 250GB |Nätagg: Fractal Design R2 800W Platinum |Mus: Steelseries Rival |KB: CM Storm QuickFire TK Brown Switch |Monitor:BenQ XL2411T 144hz

Permalänk
Medlem

Du kommer garanterat kunna spela spelet, frågan är på vilka inställningar (troligtvis relativt höga) men i multiplayer med några vänner och mycket fiender på skärmen är det omöjligt att säga. Beror givetvis mycket på vilken upplösning du tänkt använda likaså.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av Addewigge:

Okej vad bra :P!

Men kommer man få en beta key när man förbeställer? Man fick ju en key när man förbeställde starcraft II så :S

Så är det inte nu. Anmäl dig på BNet så får du förmodligen en nyckel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Inaktiv

Rekommenderade systemkrav för Diablo 3-betan är enligt svenskadiablo.se

All Platforms
■HD Space: 12 GB available HD space
■Memory: 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/
■Windows® 7 users, 2 GB for Mac® users)
■Drive: DVD-ROM drive
■Internet: Broadband Internet connection
■Display: 1024×768 minimum display resolution

(Note: Be advised that some wireless connections do not meet the minimums required to be a true Broadband Internet connecton. Wireless results may vary.)

RECOMMENDED SYSTEM SPECIFICATIONS

PC
■OS: Windows Vista®/Windows® 7 (Latest Service Packs)
■Processor: Intel® Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD AthlonTM 64 X2 5600+ 2.8 GHz
■Memory: 2 GB RAM
■Video: NVIDIA® GeForce® 260 or ATI Radeon™ HD 4870 or better

Permalänk
Medlem

Lär inte vara några problem alls, Blizzard har koll på vad folk har för datorer(tack vare alla som spelar wow) och de vill göra spelen till alla.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne