Permalänk

Skruva åt kylare

Hej, jag byggde min första dator nu i maj och visste inte riktigt hur hårt jag skulle sätta min kylare, jag var helt enkelt rädd att jag skulle skada moderkortet så jag satte den inte så hårt som möjligt, vilket jag nu i efterhand förstått att man ska. Kan jag bara skruva åt den nu eller har kylpastan satt sig så det skulle vara bättre att ta bort, göra rent den och kladda på ny pasta?

Permalänk
Medlem

det är bara skruva

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

men när man ändå är inne å skruvar så passa på att byta kylpasta, de hade jag gjort...

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk

Ska man skruva den så hårt man kan eller tills det inte går att skruva mer med medelkraft? När jag menar hårt så ta i för kung o fosterland tills det inte rubbar sig mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basilisken:

Ska man skruva den så hårt man kan eller tills det inte går att skruva mer med medelkraft? När jag menar hårt så ta i för kung o fosterland tills det inte rubbar sig mer.

Skickades från m.sweclockers.com

kylarens skruvar brukar vara fjäderbelastade om din också e det så skruva tills du kännner att det tvärt blir mycket trögare då ska det vara bra

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem

ser ingen anledning med att pilla med kylaren om du får schyssta temperaturer

Permalänk

Ligger på ca 35 C nu med firefox igång, har inte koll på vad en phenom II brukar ligga på idle..
Jag tänkte väl mer att jag vill att allt är ordentligt ihopbyggt