Asus PK5-E wifi misslyckad BIOS uppdatering

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2008

Asus PK5-E wifi misslyckad BIOS uppdatering

Hej,

Skulle uppdatera mitt moderkorts BIOS då nuvarande version var första versionen från 2007 och jag precis beställt lite "lull lull" för att vara up to date för BF3 och kommande spel.

Asus har ett program inbyggt i OS som jag startade och valde uppdatera BIOS från fil(hade laddat ner senaste BIOS till RÄTT moderkort innan).
Valde filen och valde "Next," det gamla BIOS flashades och förberedelserna gjordes för installationen, sedan stod det bara att det hade misslyckats.
Försökte öppna programmet igen för att göra om det men det stod att det redan var igång(vilket det inte var enligt konfiguratorn).
Startade då om datorn och då händer det som är mitt problem; den startar och efter tre sekunder stänger den av sig själv, sen startar den om och stängs igen efter ca 3 sek. om och om igen.

Det som verkade ovanligt enkelt förstörde min kväll och kanske mitt moderkort och nu vänder jag mig till er experter!

Har provat att nolla moderkortet genom att ta ut batteriet och låta det va av både en och två timmar.
Har även provat att nolla det genom att flytta pinnsen på "jumpern" närmast batteriet och sen flytta tillbaka dem igen.
Inget fungerar.

Hjälp?

Mvh/
Viktor

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2008

Tack för grymt snabb respons, ehm...

http://forums.hexus.net/help-technical-advisory/142027-p5k-e-...

Hittade en tråd med folk som haft samma problem och följande lösningar har funnits; lödda dit ett nytt chip med uppdaterad BIOS eller köpa nytt kort.

Så jag köpte ett PK5 PRO idag istället.

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt