Dell Ultrasharp U2412M IPS till butik

Permalänk
Melding Plague

Dell Ultrasharp U2412M IPS till butik

Dell introducerar en ny 24-tummare i den omhuldade serien Ultrasharp, komplett med IPS-panel och den allt mer sällsynta upplösningen 1 920 x 1 200 pixlar i 16:10.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Först.

*Sparar inlägget som avskräckande exempel, användaren avstängd. /moderator*

Permalänk
Medlem

Denna tror jag på! Fan vad nice att äntligen kommer en 16:10 till en rimlig peng med IPS

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Yepp mycket förmånligt pris om än lite sämre än föregångaren... Tror dock på denna just för prisets skull!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Mer 16:10 skärmar skulle inte vara fel. Synd bara att det gäller en billigare IPS-panel.

Skrivet av anon99565:

Först.

*Sparar inlägget som avskräckande exempel, användaren avstängd. /moderator*

TACK!!! Denna sorts inlägg, och inlägg som "+1" är av det värsta spam jag vet. Riktig spam i form av bottar är till och med mindre irriterande.

Permalänk

Jo denna verkar ju najs :D, den kostar ju 3000 tusen och då är det knappast skräp ju x)

Visa signatur

Cause and effect

Permalänk
Medlem

Det hade varit intressant att se Sweclockers testa denna skärm mot den tidigare i samma storlek.
Men att Dell i motsatts till så många andra levererar en upplösning på 1920x1200 är mycket glädjande. Hoppas denna vana kan sprida sig.
Annars undrar jag om det kommer en 27 tummare och vad den i så fall kan prestera och kosta. Min gamla 19" Philipsskärm kostade mig 6300Kr när den var ny och det skulle jag kunna tänka mig betala igen för en BRA skärm.

Ja, ja nu blir ju inte maxkill först fler gånger.
Men vad menas med avstängd? Från forumet eller från hela Sweclockers? Kan man inte bara göra ett nytt namn?

Permalänk
Medlem

Input lag?
Hur homogen är skärmen?
Är denna skärm också grönblådassig i spelläge?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Får min idag

Edit: Vi snackar om den här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1030222
Finns lite reviews å grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Får min idag

Edit: Vi snackar om den här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1030222
Finns lite reviews å grejer.

Härligt du!
Skriv gärna några rader om dina personliga åsikter om skärmen gäller färger, input lag mm.

Edit: Såg att det hade efterfrågats i den andra tråden också. Som sagt, det är säkert flertalet personer här på swec som skulle uppskatta någon sorts mindre recension

Permalänk
Medlem

Åh vad fint! Jag är ingen fotograf och kräver ingen perfekt IPS-skärm men tackar inte nej till något som är bättre än TN för en rimlig peng. Ska nog införskaffa två sådana här så fort pengarna tillåter!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Först.

*Sparar inlägget som avskräckande exempel, användaren avstängd. /moderator*

Jag måste säga att det är provocerande när det står "Bli först med att kommentera!" vid nyheten. Ni kanske ska ändra på det så unviker vi en stor del av dessa meningslösa inlägg.

Ang skärmen så blev jag först lite fundersam på om min ZR24w kanske var ett sämre köp än denna (som jag inte hört så mycket om), men efter att ha läst nyheten så tror jag inte det. Är supernöjd med den som jag har.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hmm... Vet fortfarande inte direkt vad jag ska tycka om 16:10 formated. Det blir ju mer yta, fast mera åt kvadratformared skärmar, så som på CTR tiden *Ryser*

Visst, en del kommer att tycka att jag är knäpp som säger så, men det är mina egna ord om det, och baserat på egna erfarenheter.

Dock tror jag nog att denna skärm kan bli en bra hit hos er som längtar efter IPS + högre upplösning än 1080 + 16:10 format.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag måste säga att det är provocerande när det står "Bli först med att kommentera!" vid nyheten. Ni kanske ska ändra på det så unviker vi en stor del av dessa meningslösa inlägg.

Ang skärmen så blev jag först lite fundersam på om min ZR24w kanske var ett sämre köp än denna (som jag inte hört så mycket om), men efter att ha läst nyheten så tror jag inte det. Är supernöjd med den som jag har.

Kommentera är ju självklart, dock tror jag dom flesta anser att "först/first/fp!" och annat menlöst skit faktiskt inte är en legitim kommentar.

Awesome skärm, blir nog att beställa 3 stycken framöver

Permalänk
Medlem

Nice! Lagom tills man kommer hem. Och Bulldozer.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hmm... Vet fortfarande inte direkt vad jag ska tycka om 16:10 formated. Det blir ju mer yta, fast mera åt kvadratformared skärmar, så som på CTR tiden *Ryser*

Visst, en del kommer att tycka att jag är knäpp som säger så, men det är mina egna ord om det, och baserat på egna erfarenheter.

En fördel med det mer åt kvadratiska formatet är att applikationer utan speciellt mycket kontroller som ligger framme, exempelvis photoshop på två skärmar, får en något mer överblicksbar yta. Jag vet inte mycket om 3D-modellering eller dylikt men kan tänka mig att det ligger till ungefär likadant även där.

För egen del ser jag fram emot denna typ av skärmar. Tusenlappen för dyrt ännu, så väntar några månader.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ang skärmen så blev jag först lite fundersam på om min ZR24w kanske var ett sämre köp än denna (som jag inte hört så mycket om), men efter att ha läst nyheten så tror jag inte det. Är supernöjd med den som jag har.

Om amn kollar de som jämfört på [H]hard så ska Dellen vara ganska likvärdig, fast den har lite bättre svärta samt drar ju mindre ström eftersom den använder LED. Så eftersom den är billigare så är ju U2412M ett självklart val mellan dem vid nyköp.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris tycker jag, hade jag inte precis köpt en skärm så hade denna nog varit intressant.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Fin o prisvärd skärm. Gillar 16:10 OCH att den är mattsvart!! Mina skärmar har blank pianolack, och det stör mig ibland på dagen då allting speglas, störigt är det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnaden mellan en "dålig" IPS och en bra TN skärm? Vilka är skillnaderna om man använder den för spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hmm... Vet fortfarande inte direkt vad jag ska tycka om 16:10 formated. Det blir ju mer yta, fast mera åt kvadratformared skärmar, så som på CTR tiden *Ryser*

Visst, en del kommer att tycka att jag är knäpp som säger så, men det är mina egna ord om det, och baserat på egna erfarenheter.

Dock tror jag nog att denna skärm kan bli en bra hit hos er som längtar efter IPS + högre upplösning än 1080 + 16:10 format.

Det viktigaste enligt mig är inte extraupplösningen utan formatet i sig. 16:10 formatet ligger väldigt nära "det gyllende snittet" vilket är formatet som är mest estetiskt för våra ögon.

Permalänk
Medlem

Såg precis följande på [H]ard:

Citat:

Played every major FPS since Wolfenstein 3D and this monitor is just as good if not better than my 2408 / 2410. I do not notice any ghosting or trailing when playing the games (black ops, battlefield, arma 2), but I suspect you could easily find it if you went hunting for it with a camera.

One day, there will be a better monitor out without any issues, but for today, unless you want a cheap TN panel, this seems to be a great buy.

Permalänk
Medlem

är det 120 hz på skärmen?

Finns det ips med 120hz och är snabbar än 8 ms

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad är det på den här skärmen gentemot "bra" ips skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel994:

är det 120 hz på skärmen?

Finns det ips med 120hz och är snabbar än 8 ms

Nej och nej. Det finns inga 120Hz bildskärmar med IPS-panel.

För övrigt så finns det en hel del att läsa om skärmen här.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem

I bästa fall skulle jag vilja ha dessa brevid varandra och se skillnaden

(H-IPS + CCFL) vs (E-IPS + LED)

http://www.dustinhome.se/ProductCompare.aspx?CompareProdID=50...,

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Intresant är den, men gillar mycket mer designen på den förra modellen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Får man inte tipstack längre? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGD:

Det hade varit intressant att se Sweclockers testa denna skärm mot den tidigare i samma storlek.
Men att Dell i motsatts till så många andra levererar en upplösning på 1920x1200 är mycket glädjande. Hoppas denna vana kan sprida sig.
Annars undrar jag om det kommer en 27 tummare och bad den i så fall kan prestera och kosta. Min gamla 19" Philipsskärm kostade mig 6300Kr när den var ny och det skulle jag kunna tänka mig betala igen för en BRA skärm.

Ja, ja nu blir ju inte maxkill först fler gånger.
Men vad menas med avstängd? Från forumet eller från hela Sweclockers? Kan man inte bara göra ett nytt namn?

På Dustin verkar de ha en kampanj på DELL U2711 vilken har fått bra betyg i tester. 5995:- för en IPS-skärm med den hårdare upplösningen 2560 x 1440 känns rätt ok.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag måste säga att det är provocerande när det står "Bli först med att kommentera!" vid nyheten. Ni kanske ska ändra på det så unviker vi en stor del av dessa meningslösa inlägg.

Ang skärmen så blev jag först lite fundersam på om min ZR24w kanske var ett sämre köp än denna (som jag inte hört så mycket om), men efter att ha läst nyheten så tror jag inte det. Är supernöjd med den som jag har.

Tänk efter innan du skriver nu. Det är inte alls provocerande, inte ett dugg! Det är ett sätt att få igång ett samtalsämne så fort som möjligt, vilket bara är kul. Kommer då idioter och skriver meningslösa inlägg så stänger dom bara av dom, precis som dom har gjort här. Jag lovar, bara efter den här avstängningen så kommer iaf. alla som läst denna nyhet att tänka sig för två gånger innan dom skriver.

OT.
Verkar vara bra pris för sådan kvalitet. Har Sweclockers gjort ett stort test av skärmar på sistone? Vore jäkligt kul och nyttigt.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB