Permalänk
Medlem

Problem med ljud på moderkort

Har haft problem med mitt ljud sen jag installerade sli på moderkortet, får inget ljud och när jag hör något i hörlurarna så är det bara ett elektriskt ljud.

I drivrutinerna så "glappar" också kontakterna ut och in, om jag sätter in en ljud kabel så hoppar den från inte ansluten till ansluten i oändlighet, dessutom börjar andra ljud utag "blinka" som om dom vore anslutna.

Har provat att tagit ut ett grafikkort, ominstallerat drivrutiner, chipsets och dylikt. Drog tillochmed en ny installation på windows 7 idag utan någon framgång. Drog in frontpanel ljudet också för att kolla om det funkade bättre men fick samma fel.

Så det känns som ett mjukvaru fel då både frontpanel ljudet och bakpanel ljudet är sönder men efter att ha gjort att för att fixa det mjukvaru sättet så börjar det mer luta mot nåt konstigt hårdvaru fel.

Det ända jag kan tänka mig är att jag på något sätt skadat något när jag satt in grafikkortet, vilket jag själv känner är ganska osannolikt då jag är försöker vara så försiktig som möjligt med all min elektronik.

Bara att reklamera eller går det att fixa?

Moderkortet och diverse komponenter står i sign.

Tack på förhand

// Zcorc

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Kanske ska flytta tråden till teknisk support

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]