Logitech introducerar gamingmusen G300

Permalänk
Musikälskare

Inga tumknappar? THIS IS MADNESS!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Vafan.. ser ju jättebra ut! Men.. inga tumknappar. (Tummen går ner..)

Visa signatur
Permalänk

Ja tumknappar och bättre scroll och jag hade köpt en.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Köp dig lite Griptejp (svart sandpappertejp som kan ses på skateboards/trappsteg) och klistra på musen och du kommer att få en helt ny mus!!
Började göra så för 4 år sedan, och kommer alltid att göra så. Blir en helt annan klickkännsla och man glider inte alls.
Kan låta lite överdrivet, men det gör jättemycket!!
Känns som den är fastklistrad i handen!!

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe stämmer säkert, vet dock inte om det är fäste jag är ute efter. Har grepp om musen så de räcker tror jag
Menade bara på att min börjar se ful och sliten ut, vill ha en sprajlerns ny en bara ^^

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Medlem

Lite skeptisk att "symmetrisk konstruktion som passar både höger- och vänsterhänta." ger optimal passform till högerhänta, inte direkt som man har samma greppform med båda händerna.

Permalänk
Medlem

G400 var ju ett steg i rätt riktning, varför släpper inte de en updatterad version på G500:an också?
Eller är den fortfarande så pass omtyckt att de inte behöver?

Permalänk
Inaktiv

Det här med att den passar båda händer låter mer som att den inte passar någon hand. Lutande profil är bra mycket bekvämare än symmetriska profiler. Fattar inte vad de tänker med.
Min G5a har blank scroll knapp och det fungerar utan problem så det tror jag inte är något stort problem. Dock är knapparnas placering allt annat än bra skulle jag säga (svårt att veta innan man provat men jag skulle bli ytterst förvånad om det fungerar väl).

Permalänk
Medlem

Helt onödigt o ha 20 miljoner knappar om man inte spelar wow förstås, men kom igen.. man tar bara i allt i misstag o så blir det skit av allt. förövrigt ser den likadan ut som alla andra logitech musar

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Vart småsugen på denhär!

Finns mjukvaran till OS X?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Inga sido-knapper åt tummen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colery:

Hehe stämmer säkert, vet dock inte om det är fäste jag är ute efter. Har grepp om musen så de räcker tror jag
Menade bara på att min börjar se ful och sliten ut, vill ha en sprajlerns ny en bara ^^

Fattade vad du mena
Men, jag ville bara dela med mig av en erfarenhet, som innebär att man får så mycket bättre.....(ja jag vet inte om) kontroll (är rätt ord) men med Griptejp så blir det som natt o dag!
Dom flesta musar är blanka eller har en gummibeläggning. Gummibeläggning är ju helt klart att föredra, men även om det finns gummibeläggning så blir skillnaden väldigt stor med Griptejp!!

Ska försöka förklara så bra jag kan, och fattar ni inte, för att det är dåligt förklarat, så bara hoppa över detta inlägget!! !! !!

När ni trycker på vänster musknapp med er mus, då får ni trycka neråt med pekfingret, MED Griptejt så bara spänner man pekfingret bakåt, så har man respons!
Alltså detta är väldigt svårförklarat i skrift, men hur som helst, det är mycket skönare att använda en mus med Griptejp än utan!! !! !!

Pallar ni inte prova på er spelmus så testa på en gammal pissmus,och du kommer aldrig att att vara utan "asfaltstejp"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tehlily:

Inte aktuell, nga tumknappar :/

och knappar bakom scrollen, finns det ngn här som använder dem? jag når dem inte bekvämt

Jag byter sens med en knapp precis bakom scroll, inga problem. Har en SS Ikari.

Synd att denna mus direkt går bort - vem fan vill inte ha tummknappar... Det är ju underbart :/

Permalänk
Medlem

Crysis design? Maximum MOUSE!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av tehlily:

Inte aktuell, nga tumknappar :/

och knappar bakom scrollen, finns det ngn här som använder dem? jag når dem inte bekvämt

Skulle lätt kunna gå med CS för alla som hoppar med scrollen.

Med AW ---> Hoppa åt höger/vänster och när du ska skrolla ner kommer också knappen perfekt till just då.

Inte för att jag skulle vilja ha det så men det är inte så dumt ändå

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen värdig ersättare till min MX1000

Permalänk
Avstängd

Min MX518 överlever nog 10 år till!

Permalänk

Den var ju snygg! Lite för många knappar som någon skrev.
Inte allt för dyr heller, får se om jag köper den!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Jag har den dyra G700 och är rätt missnöjd. Först och främst var knapparna på vänster sida på den av väldigt låg kvalite, den översta är nu helt stum och det är omöjligt att använda den i spel. Sen är ergonomin på knapparna helt oskön dessutom. Svår att rengöra inuti var den också, pga extrasmå stjärnskruvar och att gliddynorna är klistrade ovanpå alla dessa (det är det förstås på i princip alla, men dynorna blev inte sig själva efter avmontering och tillbakasättning). De vill kanske att man ska köpa en ny mus istället för att vårda den.

Denna G300 modell verkar konstigt designad, då det är bättre med två tumknappar än tre sidoknappar alla gånger. Med tumknapparna behöver man inte släppa vänster/högerklick samtidigt nämligen. Men antar att de vill försöka täcka behovet med många modeller. Finns väl en som passar alla.

Permalänk
Avstängd

Bra pris men utan tumknappar så kan dom ge bort dom gratis, skulle ändå inte använda den.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Utan tummknappar är den inget för mig, sen att den passar både höger och vänster är inte optimalt då jag har en annan mus från logitech med liknande design för höger o vänster, duger men inte mer än så.

Skrivet av biorrith:

Fortfarande ingen värdig ersättare till min MX1000

Logitech Performance Mouse MX är en värdig ersättare då en är skönare,snabbare,nyare,snyggare och laddas genom USB, jag gick själv från MX1000 till MX
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=493429

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Logitech Performance Mouse MX är en värdig ersättare då en är skönare,snabbare,nyare,snyggare och laddas genom USB, jag gick själv från MX1000 till MX
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=493429

Ser onekeligen lockande ut. Får bli en sån när min MX1000 lägger av!

Permalänk
Medlem

det är ju bra med en bra mus men va fan ska det behöva lysa om dem för
går det att stänga av ljuset så att man kan köpa en sådan utan att få en tönt stämpel på sig
för även om vissa vill ha ljus bling och glitter så vill andra bara ha en bra spelmus utan sånt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

eftersom jag är vänsterhänt så finns de inte mycke möss som passa mig på marknaden (köper inte razor skit), detta är ett måste köp!

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

det är ju bra med en bra mus men va fan ska det behöva lysa om dem för
går det att stänga av ljuset så att man kan köpa en sådan utan att få en tönt stämpel på sig
för även om vissa vill ha ljus bling och glitter så vill andra bara ha en bra spelmus utan sånt

Asså polarn, inte illa menat, men självförtroendet verkar inte vara på topp eller vad händer? Töntstämpel??? Varför i he-te skulle någon få en sådan stämpel bara för att man har en lampa som lyser i en mus? Gäller det belysta tangentbord också eller? Det är ju en smaksak. Varför är just ljus töntigt? Förklara för mig.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Designen verkar ganska praktiskt dock så tror jag att Mx518 design är ändå den vinande konceptet

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

det är ju bra med en bra mus men va fan ska det behöva lysa om dem för
går det att stänga av ljuset så att man kan köpa en sådan utan att få en tönt stämpel på sig
för även om vissa vill ha ljus bling och glitter så vill andra bara ha en bra spelmus utan sånt

...

Skrivet av Porraz:

Asså polarn, inte illa menat, men självförtroendet verkar inte vara på topp eller vad händer? Töntstämpel??? Varför i he-te skulle någon få en sådan stämpel bara för att man har en lampa som lyser i en mus? Gäller det belysta tangentbord också eller? Det är ju en smaksak. Varför är just ljus töntigt? Förklara för mig.

han e cp och tror sig cool, de jag skriver här under är menat till honom du citera (bryggarn) och inte till dig (Porraz)
jag har en Deathadder (TÖÖNT STÄÄMPEL FTW DÖDA MIG!) men vänta... jag har den för jag gillar passformen, precisionen och allt på den, lampan kan va irri speciellt på scrollen, den kan tom. ta i ögonen på natten om den kommer rätt...
jag kör även Saitek Eclipse 2, varför? för att jag ska se tangenterna på natten dessutom är den också skön...
Och då är jag inte ett fan av lysande chassin å allt annat, nu råkar DA vara en mus perfekt gjord för min hand och t-bordet för att se knapparna

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre velat att alla G-knapparna var placerade vid tummen så att man slipper flytta pek och långfinger från de två mest vitala knapparna Mouse 1 och 2!
Jag har spelat en del med min logitech revolution MX mus som har tumknappar och detta har gjort att mitt spelande i bla FPS har förbättrats avsevärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Dom kommer aldrig att göra någon som är bättre än MX serien för HÖGERHÄNTA gamers. Att dom ens försöker..

Fixat.. Denna mus är för BÅDE höger och vänsterhänta. Så varför ska knapparna på vänstersidan flyttas med inte dom på höger isf?

Jag kör just nu med en Razer Diamondback 3G, som funkar utmärkt för mig med alla extra knappar. Den är också gjord för både höger och vänsternävar..

Ni som är högerhänta har ju en j*vla tur, eftersom nästan alla riktigt bra möss är för just högerhänta..

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampis:

Fixat.. Denna mus är för BÅDE höger och vänsterhänta. Så varför ska knapparna på vänstersidan flyttas med inte dom på höger isf?

Jag kör just nu med en Razer Diamondback 3G, som funkar utmärkt för mig med alla extra knappar. Den är också gjord för både höger och vänsternävar..

Ni som är högerhänta har ju en j*vla tur, eftersom nästan alla riktigt bra möss är för just högerhänta..

Jag är vänsterhänt.. Har dock musen i höger. Helt omöjligt att ha den i vänster.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Jag är vänsterhänt.. Har dock musen i höger. Helt omöjligt att ha den i vänster.

Precis, finns de som klarar av det, men jag gör inte det. Just därför behöver jag en mus för både-och, eller en speciell för vänsterhänta.

Hur som så är det ett helvete att hitta en mus som funkar bra för mig.

Kollar just nu på G300, Steelseries Sensei och Gigabyte M8600.. Svårt att välja dock :/

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::