Nokia rullar ut Symbian Anna

Permalänk
Melding Plague

Nokia rullar ut Symbian Anna

Nokia väljer Windows Phone 7 men fortsätter samtidigt att arbeta med det egna operativsystemet Symbian. Senast ut är uppdateringen Anna som levererar ett nytt användargränssnitt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Märkligt, trodde de skulle sluta helt med symbian.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Dödsryckningar?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

ush jag gillar verkligen inte symbian...

Permalänk
Inaktiv

Borde ha lagt ner skiten för ett tag sedan!

Permalänk
Medlem

<Är en av de få som är helt förälskade i symbian. Tycker själv att det är härligt att nokia väljer att fortsätta med det

Permalänk
Medlem

A fast näee, känns ju enbart som att de sminkar en gris. Släpp skiten och kör på wp7!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jag ser inget fel på att fortsätta uppdatera symbian på telefonerna. Dessutom tycker jag om symbian.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut Symbian ska få vara kvar! Skulle kunna bli ett bra operativsystem för alla billiga telefoner så att varje tillverkare inte behöver köra sitt egna strunt när de inte väljer android eller wp7.

Symbian Belle finns som inofficiell beta om någon är sugen på den stora förändringen av Symbian som förmodligen kommer att ske tidigt 2012.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Sexigt.!
Nokia gör kvalitet.
Hellre 200 000 appar på symbian istället för 250 000 appar på android.
Orka bry sig om alla skräpappar som finns:)

Permalänk
Medlem

Undrar om detta är så lyckat iochmed WP7 satsningen samt hur android dundrar fram.

Permalänk
Medlem

Farsans mobil har symbian... måste vara den sämsta skiten som någonsin utvecklats -.-

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att Nokia höjer försäljningssiffrorna på WP7 när de går över dit. För att ta del av kakan på inte ens 2% känns annars som ett halvtaskigt beslut.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att Symbian är det perfekta OS:et för en person som vill ha en telefon till att bara ringa på, men ändå ha en smart telefon.
Sen så håller de ju på med nästa Symbian, Symbian belle(Symbian^4), så helt dött är det inte dock så blir det de sista tror jag de sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Farsans mobil har symbian... måste vara den sämsta skiten som någonsin utvecklats -.-

Är den uppdaterad till Symbian Anna? En uppdatering kan vara skillnad mellan A o Ö (som du säkert vet) eller om du vill hjälpa farsgubben att installera Symbian Belle som finns som inofficiell beta. Även om du inte gillar det så kommer säker din pappa att uppskatta det

Själv så tycker jag att det är underbart att dom fortsätter utveckla Symbian, alla kan inte gilla som alla andra (är själv iOS) och Symbian passar säkert många tusen människor!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Är den uppdaterad till Symbian Anna? En uppdatering kan vara skillnad mellan A o Ö (som du säkert vet) eller om du vill hjälpa farsgubben att installera Symbian Belle som finns som inofficiell beta. Även om du inte gillar det så kommer säker din pappa att uppskatta det

Själv så tycker jag att det är underbart att dom fortsätter utveckla Symbian, alla kan inte gilla som alla andra (är själv iOS) och Symbian passar säkert många tusen människor!!

Hans pappa har säkert Symbian s60v5. Bara en massa okunniga människor som drar alla symbianversioner över samma kam och sen tycker att allt som heter något med Symbian "är det sämsta skit som någonsin utvecklats".

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Hans pappa har säkert Symbian s60v5. Bara en massa okunniga människor som drar alla symbianversioner över samma kam och sen tycker att allt som heter något med Symbian "är det sämsta skit som någonsin utvecklats".

Ja så är det när någon testat nån produkt för 10 år sen och tror att det fortfarande är samma produkt.

Permalänk

håller just nu på och uppdaterar min n8'a, Har även funderat på dra ner Symbain^4 (belle) betan o pröva, ser mycket intressant ut.

en snubbe som visar belle
http://www.youtube.com/watch?v=UWP2A7bEiFg&feature=player_emb...

drog ett html5test och fick hela 130 poäng jämfört med 30-50 innan jag uppdaterade, Tror dock jag kommer byta ut min n8 mot en n9 som får 283 poäng i html5test. (MeeGO 1.2

Permalänk

Sist jag körde Symbian var s60v5 på en Nokia 5800 Xpressmusic.
Som sög.
Android <3

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Ska bli väldigt intressant hur dessa nya windows telefoner står sig mot android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Ja så är det när någon testat nån produkt för 10 år sen och tror att det fortfarande är samma produkt.

Well... tycker inte det ligger så långt ifrån sanningen ärligt talat. I alla fall om man jämför med andriod och ios så känns symbian riktigt sunkigt.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Undrar om detta är så lyckat iochmed WP7 satsningen samt hur android dundrar fram.

Det måste vara historiens mest korkade beslut av någon VD att lägga ner produkter som är marknadsledande och otroligt vinstrika. Jag tror ingen VD lyckats styra marknaden, snarare handlar skickligheten hos olika VD'ar och kunna känna av marknader och anpassa sig efter vad folk vill ha.

Permalänk
Medlem

Enda Symbianversion jag gillat var "symbian U3". Inte lika många menyer i menyer i fler menyer.

Permalänk

Det stora problemet med Symbian som jag ser det är att de inte släpper nya versioner till tidigare modeller, om man t.ex. har en Nokia 5800 måste man fortfarande dras med Symbian S60. Jämför med Iphone från samma tid, de går att uppdatera med senaste IOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Det stora problemet med Symbian som jag ser det är att de inte släpper nya versioner till tidigare modeller, om man t.ex. har en Nokia 5800 måste man fortfarande dras med Symbian S60. Jämför med Iphone från samma tid, de går att uppdatera med senaste IOS.

håller med om det du säger men samtigt har jag aldrig sett apple göra uppdateringar till en mer än 2 år gammal telefon. Vilket nokia fortfarande gör. 5800 får snart en ny webbläsare tex.

OT: uppdaterade min N8 idag. ingen gigantiskt skillnad men lite snyggare och smidigare blev det allt

Next up Symbian Belle (PR 3.0)

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Typsnitt

Skrivet av Pöjk:

Ja så är det när någon testat nån produkt för 10 år sen och tror att det fortfarande är samma produkt.

Fast Nokia envisas med att använda samma 90-tals typsnitt format för den tidens lågupplösta skärmar med icke-kvadratiska pixlar. Det är något med det estetiska som Nokia fortfarande inte har fattat. Att det ska vara så svårt, idag när så mycket är yta och animerade effekter.

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

håller med om det du säger men samtigt har jag aldrig sett apple göra uppdateringar till en mer än 2 år gammal telefon. Vilket nokia fortfarande gör. 5800 får snart en ny webbläsare tex.

OT: uppdaterade min N8 idag. ingen gigantiskt skillnad men lite snyggare och smidigare blev det allt

Next up Symbian Belle (PR 3.0)

Jag hade visst fått något om bakfoten, jag ser nu att IOS 4.3 eller nyare inte fungerar på Iphone 3G, så samma kritik gäller Apple, sedan får man väl ha lite överseende med tanke på att hårdvaran har utvecklats i ett rasande tempo, och säkert även systemkraven.

Permalänk

Jag tycker Symbian är fantastisk, allmänt gillar jag det mer än Android. Dock så får Android poäng för att kunna spela upp fler filtyper.

Permalänk
Medlem

Fult

Skrivet av Soulnut:

Jag tycker absolut Symbian ska få vara kvar! Skulle kunna bli ett bra operativsystem för alla billiga telefoner så att varje tillverkare inte behöver köra sitt egna strunt när de inte väljer android eller wp7.

Symbian Belle finns som inofficiell beta om någon är sugen på den stora förändringen av Symbian som förmodligen kommer att ske tidigt 2012.

http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2011/08/BELLE-LEAKE...

Ok, om de fixar det urfula 90-talstypsnittet bara.

Permalänk
Proffsmoddare

Precis uppdaterat min N8!

Äntligen känns det som med tanke på att man skulle haft den i Februari

Hur drar man hem Belle och provar? Ser grymt ut ju!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay