Corsair H60 + Silverstone Airpenetrator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Corsair H60 + Silverstone Airpenetrator

Hej !

Jag har tänk köpa corsair h60 och tänkte byta fläkten som medföljer, så jag undrar vilken fläkt som fungerar bäst till en radiator, skulle själv gissa på att airpenetrator är ett bra val. Men vad tycker ni ?

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jan 2010

Scythe GT med valfri rotationshastighet.

i7 6700k @ 4.7GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | Palit 1080 GameRock | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 3x2TB | Silverstone TJ08B-E | QX2710 | U2412M | AW2310 | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G402

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2011

Jag kör H80 med en 1850 Scythe Typhoon och en Silverstone airpenetrator, och det funkar riktigt bra... airpenetratorn är riktigt tyst, medan scythe låter lite men den trycker säkert genom mer luft också, kör alltid på lägsta hastighet. Jag själv skulle nog valt att köra på Scythe 1450rpm

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Feb 2003

Ap15 1850 i push/pull är vinnare för dess kostnad

.:. 101218 - Mitt allt .:.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Eller ska man köpa en H80 istället ? Har kollat lite på nätet och finns en del som får väldigt dåliga temps med h60 :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Murphy214:

Jag kör H80 med en 1850 Scythe Typhoon och en Silverstone airpenetrator, och det funkar riktigt bra... airpenetratorn är riktigt tyst, medan scythe låter lite men den trycker säkert genom mer luft också, kör alltid på lägsta hastighet. Jag själv skulle nog valt att köra på Scythe 1450rpm

------------------
Tjena, lånar tråden lite
Var fick ni tag på skruvarna som ni kör pnp med?
Jag googlade lite på dem men fick lite för mycket olika svar för mitt tycke:/

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av godspeed:

------------------
Tjena, lånar tråden lite
Var fick ni tag på skruvarna som ni kör pnp med?
Jag googlade lite på dem men fick lite för mycket olika svar för mitt tycke:/

Kör 2 skruvar på varje sida. Funkar klockrent.

Sitter utan dator för tillfället :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Grasp247:

Kör 2 skruvar på varje sida. Funkar klockrent.

-------------------------------
Aha, det var ju faktiskt riktigt smart, det ska jag nog prova på..har 2st noctua att prova på med..just nu kör jag iofs bara cpu´n vid 3.8ghz men kommer sällan över 55-57 grader på kärnorna med ett rum på 25 grader, känns rätt ok men vill prova och se om det gör nån skillnad ändå med 2 st fläktar som jag kör tystare

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(