Clear CMOS efter UEFI/BIOS uppdatering? [Sabertooth P67]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Clear CMOS efter UEFI/BIOS uppdatering? [Sabertooth P67]

Hej!

Jag har inte det minsta aning om vad clear CMOS innebär, men ska man som sagt "rensa" CMOS efter en UEFI (BIOS) uppdatering? Som sagt så vet jag ingenting om sådant hära så för en erfaren person kanske det låter helt korkat. Jag har förresten redan kört uppdateringen på kortet sedan några timmar sedan. Anledningen till att jag frågar är för att jag läste någonting om rensning av CMOS och BIOS uppdateringar på nätet. För det andra behöver jag i så fall hjälp med hur man rensar CMOS på ett Sabertooth P67.

Jag ber om ursäkt om jag har postat tråden i fel forumsektion.

Tack på förhand!

MB: ASUS Z170 PRO GAMING | CPU: i5-6600k @ 4400MHz | GPU: 2x SLI MSI 1070 Gaming X 8GB | RAM: Corsair 32GB DDR4 CL16 Vengeance @ 2666Mhz | PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 | HDD: 2x Samsung 750 500GB och 2x 2TB WD Caviar 2TB | Monitor: 3x BenQ ZOWIE XL2411 24" | Chassi: Fractal Design Arc Midi r2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Du behöver inte göra det bara för du uppdaterat BIOSen. Att nollställa det gör man när någon inställning blivit fel eller orsakar andra problem och man inte kan komma in i BIOS igen för att ändra tillbaka det.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Du kanske skulle använda din moderkortsmanual?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud