Problem med ett Corsair HX 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2011

Problem med ett Corsair HX 750W

Tjenare

Jag har under den senaste månaden stött på ett mycket lustigt, dock mindre kul problem med min dator som jag misstänker är kopplat till min PSU.
Det som händer är att datorn tvärdör lite när den känner för det. Ibland efter 20-30 sekunder, ibland efter ett par minuter och ibland funkar den timmar i sträck. Men på senare tid har det dock gått ner till ett par minuter. Jag gissar på att det är kopplat till PSUn, då jag testat att byta grafikkortet till ett mindre krävande, testat annat RAM, kollat temperaturen på viktiga delar och även testat PSU i en annan dator(som dock har andra problem, så jag kände att det testat inte var 100% pålitligt).
Så min fråga är: är det verkligen PSUn eller kan det vara något annat? Har fortfarande garantin kvar, men det känns mindre kul att skicka in till Komplett för att dem sedan säger, "Nix, inget fel, betala straffavgift nu...".

// Dekkarn

Riggen: Xfxforce 8800 GT Pre Alpha Dog Edition 512 MB - Corsair 4 GB DDR3 1333MHz - 660 GB HDD - ASUS M4A79XTD EVO - AMD Phenom II x4 @ 3.0 GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2008

Hejsan, sitter inne på en exakt lika PSU och samma symtom, datorn dör med mitt GTX460 men inte med ett GTS250

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007

Prova någon Annans agg och testa? Typ det från den andra. Kollat att alla sladdar sitter i ordentligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Main. - Corsair Obsidian 350D Mod - Custom Loop - Corsair AX860 - Asus Maximus V Gene - Intel i7 3770K - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - EVGA GTX 780 SC ACX - Asus Xonar D2X - Samsung 830 128GB SSD - 2x Samsung 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850e Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
Macbook Pro Retina L2012
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2009

Felsökning gör man ju genom att byta komponenter och vad är inte det bästa om att byta komponenten du tror det är fel på. Så gör som tandborste säger och testa någon annans PSU. Kvarstår inte problemet så har du ju facit i handen och du antog rätt

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design R4 - Corsair RM550x - MSI X370 SLI PLUS - Ryzen 7 1700X - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G4Hz - Asus GTX 970 STRIX
Apple Macbook PRO - 13,3" Retina - Intel i5 2G4Hz - 8 GB 1G6Hz - 128 GB SSD
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Tandborste:

Prova någon Annans agg och testa? Typ det från den andra. Kollat att alla sladdar sitter i ordentligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av krutovs:

Felsökning gör man ju genom att byta komponenter och vad är inte det bästa om att byta komponenten du tror det är fel på. Så gör som tandborste säger och testa någon annans PSU. Kvarstår inte problemet så har du ju facit i handen och du antog rätt

Har nu bytt nätagg, felet kvarstår dock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av jinaj123:

Har nu bytt nätagg, felet kvarstår dock

Då är det högst troligt antingen ett värmeproblem eller fabriksfel på ditt moderkort. Jag skulle gissa på moderkotet.

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz