Vilket är Sweclockers favorit-chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Gör en omröstning!

Dagens snilleblixt går till: ^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Obsidian 850D är nog min favorit i nuläget, även om den är lite för stor egentligen.

Hur kommer detta sig?:):O Jag menar det får ju inte plats mycket HDD:ar i den eller så. visst du får in allt annat godis, men är ju inte kul när du inte kan ha så många HDD:ar i den som sagt.:) Inte om du jämför med Fractal R3.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag tittade på Fractal Design XL chassiet: men blir inte kylningen "lidande"/konstig i och med att en del av HDD:arna ligger bredvid fläktarna fram? Jag menar då kommer ju all luft på långsidan av HDD:arna och inte som det brukar vara att luften träffar kortändan av HDD:n. Eller du tror kylningen är lika bra kanske t.o.m. bättre än på R3:an?:)

Nu kikade jag på XL igen på Fractals hemsida för att friska upp minnet och det var inte riktigt hur jag tänkt mig. De HDDs som är i sektion 3 (http://www.fractal-design.com/img_prod/FD-CA-DEF-XL-BL_2_1_1....) är ju kylda av en fläkt och luften går ur små hål på andra sidan chassit. Vet inte hur bra kylning det blir. Sen finns det ju plats för ytterligare 4 hårddiskar till i Sektion 1 och som du säger träffar luften långsidan men jag har nog aldrig haft ett chassis där diskarna vart monterade så att luften träffar kortsidan Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Nu kikade jag på XL igen på Fractals hemsida för att friska upp minnet och det var inte riktigt hur jag tänkt mig. De HDDs som är i sektion 3 (http://www.fractal-design.com/img_prod/FD-CA-DEF-XL-BL_2_1_1....) är ju kylda av en fläkt och luften går ur små hål på andra sidan chassit. Vet inte hur bra kylning det blir. Sen finns det ju plats för ytterligare 4 hårddiskar till i Sektion 1 och som du säger träffar luften långsidan men jag har nog aldrig haft ett chassis där diskarna vart monterade så att luften träffar kortsidan Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Kolla på sista bilden där chassit http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332085 så ser du de "svara boxarna" som sticker ut. Det jag menar är att det var/är så som man "brukar" sätta in HDD:ar och det var detta jag menade med när jag sa att HDD:na får/träffas av luft från HDD's kortsida, istället för - som på din bild - att luften träffar HDD:na på deras långsida.:)

Men å andra sidan så verkar fler och fler chassin vara byggda enligt bilden du skickar så jag får utgå ifrån att kylningen blir lika bra trots att HDD:na träffas av luften på sin långsida.:)^^ Hänger du med eller låter jag helt ologisk?:P Jag bara undrar hur diskarna "närmast agget" ska får luft (i sektion 3) när diskarna närmast fläktarna fram "hindrar" luftflödet (som jag tolkar bilden i alla fall eller ser jag helt med arslet?:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MacEnkronan:

Why?:O Det får ju inte plats så många HDD:ar i den? Men men alla har olika behov.:)^^

Stilrent, snyggt, praktiskt, mycket bra med utrymme för diverse vattenkylning/luftkylnings lösningar osv..
Kortfattat ett mycket bra chassi, men till en lite högre prislapp.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Stilrent, snyggt, praktiskt, mycket bra med utrymme för diverse vattenkylning/luftkylnings lösningar osv..
Kortfattat ett mycket bra chassi, men till en lite högre prislapp.

Ok då förstår jag: du tänker främst på vattenkylningen?:) Mjo då är det ju ett bra chassi.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Stilrent, snyggt, praktiskt, mycket bra med utrymme för diverse vattenkylning/luftkylnings lösningar osv..
Kortfattat ett mycket bra chassi, men till en lite högre prislapp.

Okej då är jag med!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!