Silverstone Raven versioner?

Permalänk
Medlem

Silverstone Raven versioner?

Hej!

Jag tittade lite på Silverstone chassi och gillar faktiskt layouten de kör i Fortress FT02 men priset är för högt. Jag såg dock att Raven RV02 kör samma layout men till ett bättre pris. Nu finns det ju en Raven RV03 men den har inte samma layout? Ex så är inte diskarna vända på "rätt" håll lägre o.s.v?

Är det någon som känner till varför man ändrat och om RV03 verkligen är bättre än RV02?

MVH

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Ett tips är att kolla på sweclockers (eller någon annans) recensioner av raven-chassina. Skillnaden mellan RV01/RV02/RV03 är väldigt stora (det är inte bara någon liten förbättring utan det är verkligen olika chassin), vilken som är bäst är högst subjektivt, jag skulle själv kunna tänka mig att köpa ettan idag om jag var på chassijakt. Så kolla på de olika och se vilket som passar dig bäst, inget av dem är "bäst".

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Ett tips är att kolla på sweclockers (eller någon annans) recensioner av raven-chassina. Skillnaden mellan RV01/RV02/RV03 är väldigt stora (det är inte bara någon liten förbättring utan det är verkligen olika chassin), vilken som är bäst är högst subjektivt, jag skulle själv kunna tänka mig att köpa ettan idag om jag var på chassijakt. Så kolla på de olika och se vilket som passar dig bäst, inget av dem är "bäst".

Jo jag har tittat på en del av sweclockers recensioner men inte på just Raven 1 och 2. Generellt tar man för givet att version 3 bygger på version 1 och 2 och att de finslipat ytterligare men så är det alltså inte i detta fallet.

Jag får ta mig en närmare titt när det finns tid.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Har inte så bra koll på RV01 chassit men kör på ett RV02-e white chassi nu och kan start rekommendera det. Luftflödet är underbart och har riktigt låga temperaturer overall. Om du har mycket kablage kan det bli lite trångt på baksidan men går alltid att fixa med lite tid spenderad på kabeldragningen. Enda nackdelen skulle väl vara om du kör dubbla grafikkort på ett E-ATX moderkort så kan det vara lite lite plats för det andra kortet. Nuvarande ligger CPU tempen på 38grader full load med en Noctua NH-D14 kylare. RV03 är enligt mig lite sämre, för jävlig montering av hårddiskar och nätagsproblem kan uppstå(se sweclockers recension). Luftflödet är dock som vanligt för Silverstone väldigt bra och föredrar faktiskt deras rotering av allt. Allt är ju en smaksak förstås men rv02-e är min favorit helt klart.

Visa signatur

|Silverstone Raven rv02-e White Ltd|ASUS Maximus IV Extreme B3|Intel i7 2600k(4,7GHz Clockad)|Noctua NH-D14|G.Skill Ripjaws Performance 8Gb(2x4Gb) 1600MHz|2xASUS Radeon HD6970 DCII(Crossifre)|NZXT Hale90 850W|Seagate Barracuda Green 2Tb|OCZ Vertex3 120Gb|