Permalänk

Fläkt bra för "skorstens effekt"

Hejsan!

Nu har jag fått igång min Ft03 chassi (om ni läste förut med cpu problemet)

Nu letar jag efter nyare fläktar, de flesta jag fick med var trasiga och CDON.com ville ha hela burken för att byta ut fläktarna så kort å gott: Över min döda kropp *lur*

Nu är det så att dom jag har är gamla och anpassade för en gammal NZXT Lexa. Dom sprider mest åt vinklana som en vatten spridare. Jag behöver 3 tysta men effektiva fläktar och om dom är bra att sprida värmen rakt upp i luften så är detta ett starkt plus. Skall också köpa gummi pluggar för att tysta ner datorn ett par decibel den låter värre än lexa'n just nu =D

Men till sak: Fläktar, dyra som billiga i 120 mm. om dom kan fläkt styras är det ett plus men inte jätte nödvändigt. Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.webhallen.com/hardvara/134050-silverstone_sst-ap12...

Silverstones egna Air Penetrators är ju utvecklade för att bilda en väldigt koncentrerad luftpelare rakt fram. De är väl det bästa valet i situationen du beskriver.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om att även kontakta tillverkaren direkt angående kassa fläktar.

Jag hade ett Lian Li chassi som levererades med en trasig fläkt där butiken, som i ditt fall, ville ha in hela chassit för att byta.
Jag sa till dem att det blir billigare för dem att bara skicka en ny fläkt än att skicka chassit fram och tillbaka, dessutom mailade jag Lian Li och förklarade att butiken ville ha in hela chassit för att byta fläkten och frågade om inte de kunde skicka en ny. Det slutade med att jag fick en ny originalfläkt från Lian Li och en utbytesfläkt från butiken
Den trasiga fläkten saknade dock en hel vinge, jag vet inte hur pass trasiga dina fläktar är.