Skärmen slocknar, behöver råd!

Permalänk
Medlem

Skärmen slocknar, behöver råd!

Hej! När jag kom hem i eftermiddag och startade datorn slocknade skärmen efter 15 minuters surfande och då får jag stänga av den. Den gör precis samma sak om jag startar upp den igen, och jag ser inget samband med load eller idle, det kan komma när som.
Detta har uppstått en gång tidigare (6 mån) då berodde det på en pin i 6pins kontakten som hade glidit ur. Jag har kollat alla pins nu och kan inte hitta någon som är lös. Mitt 6950 har upplåsta shaders men inget annat, men har även provat på recoverybios och samma sak händer.

Kör memtest på burken nu, och har inte fått några fel än iaf.
Hoppas verkligen att jag kan få några tips. Kan de vara hårddisken? (ssd)
Specs: i7 930 stock speed
Ram: corsair xms 6 gb
Grafik: gigabyte 6950 upplåsta shaders
Hårddisk: corsair force 60gb ssd
Nätagg: corsair Hx850
Hade gött!
Mvh Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Kan nog säga att din skärm är slut, bara o laga den eller byta ut den det låter som torkade elektrolyter i nätdelen och ev i ccfl drivarna...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd

Fader Får...:P

Skrivet av Hagis2k:

Kan nog säga att din skärm är slut, bara o laga den eller byta ut den det låter som torkade elektrolyter i nätdelen och ev i ccfl drivarna...

Jupp, det var det första jag tänkte när jag läste flIpz0R förklaring. Ni vet ju hur det är med moderkort som håller på att dra ut jacket (sladden kanske man ska säga:P), det är ju samma sak där: datorn klarar att köra en stund sen så dör den ut och till slut får du inte igång den alls. Så jag tror som sagt att skärmen håller på att förbereda sig för sista vilan.:/ Tyvärr...:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Kan nog säga att din skärm är slut, bara o laga den eller byta ut den det låter som torkade elektrolyter i nätdelen och ev i ccfl drivarna...

Skrivet av MacEnkronan:

Jupp, det var det första jag tänkte när jag läste flIpz0R förklaring. Ni vet ju hur det är med moderkort som håller på att dra ut jacket (sladden kanske man ska säga:P), det är ju samma sak där: datorn klarar att köra en stund sen så dör den ut och till slut får du inte igång den alls. Så jag tror som sagt att skärmen håller på att förbereda sig för sista vilan.:/ Tyvärr...:(

Okej, tack för svaren! Ska prova med en annan skärm då, så återkommer jag med resultat.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flIpz0R:

Okej, tack för svaren! Ska prova med en annan skärm då, så återkommer jag med resultat.

Gör gärna det.:) För ingenting skulle glädja mig *mer* än om det visar sig att jag och forumkollegan som uttalade sig i tråden har fel!:D Vad ska Fader vår med en skärm till liksom?;):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Gör gärna det.:) För ingenting skulle glädja mig *mer* än om det visar sig att jag och forumkollegan som uttalade sig i tråden har fel!:D Vad ska Fader vår med en skärm till liksom?;):P

Haha! Det ser ut att funka när jag byter ut skärmen mot en annan!
Får hoppas att det inte kommer tillbaka xD
Tusen tack för hjälpen!
EDIT: Kom på en fråga till Att skärmen går sönder efter bara några år tycker jag själv är konstigt...Finns det något som man ska tänka på för att hålla livslängden längre?

MvH

Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flIpz0R:

Haha! Det ser ut att funka när jag byter ut skärmen mot en annan!
Får hoppas att det inte kommer tillbaka xD
Tusen tack för hjälpen!
EDIT: Kom på en fråga till Att skärmen går sönder efter bara några år tycker jag själv är konstigt...Finns det något som man ska tänka på för att hålla livslängden längre?

MvH

Filip

Hej Filip!^^

Hmm...det enda jag kommer på är faktiskt att du dammar av skärmen en gång i veckan. Att du inte flyttar på den för mycket (for sure så ska en skärm klara av att bli flyttad på, men jag inbillar mig att ju mer en skärm får "stå rätt upp och ner så ökar livslängden?:)) och att du - men så dum är väl ingen?:D:O - inte repar displayen.:)^^

My EnKrona:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Tack allihopa! Allting funkar perfekt nu med den nya skärmen. Ska också försöka reklamera den hos Netonnet!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flIpz0R:

Tack allihopa! Allting funkar perfekt nu med den nya skärmen. Ska också försöka reklamera den hos Netonnet!

Grattis!:D Hoppas reklamationen går bra.:up: Jag vet att 24.se inte brukar vara knussliga när det gäller reklamationer men jag vet inte hur netonnet beter sig, men hoppas det går bra som sagt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Om netonnet tjafsar nämn bara att du skickar vidare ärendet till ARN...

Så kommer de att vara snälla

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Om netonnet tjafsar nämn bara att du skickar vidare ärendet till ARN...

Så kommer de att vara snälla

Skrivet av MacEnkronan:

Grattis!:D Hoppas reklamationen går bra.:up: Jag vet att 24.se inte brukar vara knussliga när det gäller reklamationer men jag vet inte hur netonnet beter sig, men hoppas det går bra som sagt.:)

Nu fattar ja ingenting grabbar, behöver verkligen hjälp.
Jag har fixat en ny skärm, men jag får nu efter en hel dag med felfritt användande, exakt samma problem. Jag har ingen aning vad det kan vara, magiska grafikkort som dödar skärmar?
Har en fråga, kan det skada mitt 6950 att hela tiden köra på recoverybios?
Mvh
Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flIpz0R:

Nu fattar ja ingenting grabbar, behöver verkligen hjälp.
Jag har fixat en ny skärm, men jag får nu efter en hel dag med felfritt användande, exakt samma problem. Jag har ingen aning vad det kan vara, magiska grafikkort som dödar skärmar?
Har en fråga, kan det skada mitt 6950 att hela tiden köra på recoverybios?
Mvh
Filip

Jadu Filip...*fundera*...det kan ju vara grafikkortet som ställer till det, men jag är inte säker. Jag måste erkänna att jag också undrar vad det kan vara som krånglar.:O Kanske du ska pröva att byta grafikkort? ELLER så prövar du att köra skärmen på det interna VGA (eller vad du har för port) porten för att se om det kan bli något bättre?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jadu Filip...*fundera*...det kan ju vara grafikkortet som ställer till det, men jag är inte säker. Jag måste erkänna att jag också undrar vad det kan vara som krånglar.:O Kanske du ska pröva att byta grafikkort? ELLER så prövar du att köra skärmen på det interna VGA (eller vad du har för port) porten för att se om det kan bli något bättre?:)

Haha! Visst kan de vara de. Jag hade redan provat med ett annat kort om det inte var så att det är vattenkylt och är väldigt svårt att bara byta. I eftermiddag ska jag prova Vga, byta pcislot, kolla nätagget. Tack för svaret, jag återkommer!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb