Får inget ljud ur tv:n från grafikkortet

Permalänk

Får inget ljud ur tv:n från grafikkortet

hej rubriken kanske var lite dålig men det är så att jag har kopplat in tvn till ati 6870 och får inget ljud ur tvn som man kan få ur nvidia kort , även fast det finns "HDMI audio out" aktiverat så funkar ändå inte ljudet? det har funkat förr när ja hade nvidia gtx560 men inte nu med ati kort?

kan någon hjälpa mig med detta fort?? lite drygt o kollla på film utan ljud !!

Mvh Robin

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

Använder du DVI >HDMI eller HDMI >HDMI på grafikkortet?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

jag använder dvi från grafik kortet och hdmi till tv:n som jag hade på mitt gtx560 och då funkade ljudet, men när jag pröva med hdmi - hdmi så funkade de inte ens o ha dubbla skärmar?? fast hade jag en skärm så funkade det men ändå inte ljud ur tv

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

OK DVI till HDMI, använder du då också en adapter DVI>HDMI som förhoppningsvis följde med ditt grafikkort, eller någon "vanlig" adapter, i så fall är förklaringen här måste det vara en adapter anpassad till AMD DVI utgång, annars inget ljud.

I det andra fallet med hdmi hdmi, så jo du ska kunna ha dubbla skärmar, men om du tittar på grafikkortet så har du säkert 2 x DVI och minst en HDMI, så om du kopplar nått till HDMI utaget så är det en DVI som inte kan användas, antagligen råka du koppla just så = bara en skärm kan användas, du måste alltså flytta skärmen med DVI till det andra DVI uttaget

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

vart kan man köpa en dvi -> hdmi adapter för amd då?

Permalänk