BC2 Rubberbanding/lag problem

Permalänk
Medlem

BC2 Rubberbanding/lag problem

Blir snart galen!

BC2 har funkat relativt felfritt för mig i stort sett hela tiden!

Ett par dagar tillbaka installerade jag även BF2, vilket var ospelbart pga det sk "Rubber banding" fenomenet.
Googlade mig efter lösningar på detta problem, testade installera om PB, provade ställa om "network throttling" i Regedit som tydligen ska ha hjälpt vissa med liknande problem.

Inget hjälpte, och med råge på detta märkte jag sedan att BC2 även blivit ospelbart i form av extrem "Rubber bandning" hela tiden!

Blåste rent datorn, installerade om Windows 7, samt BC2 med tillhörande updates. Nu är dock problemet värre än någonsin och det går absolut inte att spela pga av detta.

Vad fasen är det som spökar!?
Hjälp mig, jag kastar snart ut datorn genom fönstret. Hårdvaran i min dator är det inget fel på, kan i stort sett köra alla grafikinställningar på max i normala fall.
Håller på att laddar upp en video på detta just nu, ska försöka få in den här så ni även kan se vad jag pratar om.

Permalänk

Misstänker att det är såhär?

http://www.youtube.com/watch?v=4T9kuISxRFg

Jotack, jag och polarn hade något av samma stil igår kväll. Startade samtidigt och slutade samtidigt. Kom endast då och då. Får se om det är skillnad idag.

Uppdaterat drivrutiner på eventuell Router? Resettat modemet? Uhm, annars om du inte använder den så kan du prova att stänga av IPv6. Löste mitt höga ping-problem. ( Från 60ms > 30ms )

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Ja precis!

Här har du klippet jag laddade upp, kolla ex när jag försöker avfyra AT4an.

http://www.youtube.com/watch?v=-IfF4gK7UVk

Det är liksom som att gå i klister.

Ska prova de sakerna du nämner, börjar bli riktigt desperat

Permalänk
Medlem

Jag körde en reset på routern! Verkar faktiskt som det fungerar nu

Tack som fan för tipset, du är dagens hjälte!

Permalänk
Skrivet av Delonge:

Jag körde en reset på routern! Verkar faktiskt som det fungerar nu

Tack som fan för tipset, du är dagens hjälte!

Haha! Sweetness! =D Somsagt, jag har haft liknande problem och kör reset varje vecka nu enbart för att vara " fresh ". Vet dom som kör automatisk auto-reboot varje dag.. Kanske lite överdrivet men ja. Vi alla är olika.

Kul att det löste sig!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

hmm jag har aldrig haft problem med bc2 tidigare föränn igår. uppdaterade drivrutinerna till graffet.. har ett 8800gts 640mb. nu med denna 280 drivrutinen så blir det lite rubberband osånt...helt klart störande. hur hittar jag en tidigare drivrutin till mitt kort? aldrig hittat sånt, bara sett folk länka till äldre osv, sen så bör man rensa bland drivrutinerna till graffet endast,..hur gör jag då?,,aldrig behövt tagit bort nåt tidigare

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

hmm jag har aldrig haft problem med bc2 tidigare föränn igår. uppdaterade drivrutinerna till graffet.. har ett 8800gts 640mb. nu med denna 280 drivrutinen så blir det lite rubberband osånt...helt klart störande. hur hittar jag en tidigare drivrutin till mitt kort? aldrig hittat sånt, bara sett folk länka till äldre osv, sen så bör man rensa bland drivrutinerna till graffet endast,..hur gör jag då?,,aldrig behövt tagit bort nåt tidigare

Googla på den tidigare versionen du hade. Tror dock du måste installera drivrutiner från skivan. Vet att i BIOS kan du bara flasha till nyare versioner och inte äldre. Osäker på om grafikkorten fungerar densamma?

Iallafall, Tasty's snabb-guide:
( Baserat på endast vad jag tror, försök på egen risk. )
Steg 1: Peta in skivan,
1.1: Välj avinstallera komponenter
Nu bör du ha raderat de drivrutiner du hade installerade. -

Steg 2: www.google.se
2.1: Sök på " Nvidia 8800 GTS XXX Version Driver. "
2.2: Ladda ned och installera.

Fit for fight!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

jag drog en chansing o tog hem en äldre drivrutin från nvidia o installera utan att ta bort den nyare. nu funkar spelet som det ska igen

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...