Ljuddämpat och välventilerat chassi?

Permalänk
Medlem

Ljuddämpat och välventilerat chassi?

Har idag ett Cooler Master Praetorian chassi som det tyvärr är för dåligt luftflöde i för mitt "nya" grafikkort.
Jag skulle vilja ha ett ljuddämpat chassi med möjlighet till bra ventilation då mitt grafikkort går för varmt nu.

Jag har sökt lite här på forumet och fått lite hum om vad andra använder och tycker är bra, men har inte hittat något förslag som jag fastnar för direkt.

Min spec:
Moderkort: Asus P8P67 EVO
Minne: 2st 4Gb Corsair Vengance 1600Mhz
Grafikkort: Gigabyte GTX470 SOC
Chassi: Cooler Master Praetorian
Nätagg: Zalmann 600W

Har 2st 120mm fläktar (1 in i fronten, 1 ut i sidplåten) och 2st 80mm fläktar (båda ut bak) men grafikkortet går ändå över 95 grader.

Jag funderar på att köpa ett FD R3 då de verkar få bra betyg här.
Det jag tyckte var dumt med detta chassit är de fasta hårddisk fästena, det går inte att plocka bort något för att få in ett längre grafikkort.
Funderade lite på FD Arc eller FD Core 3000 men de är inte ljuddämpade, men de kanske är ett bra allternativ?
Är det någon som har något annat bra förslag, jag är ute efter ett diskret chassi utan lysande fläktar.

Till det tänkte jag också beställa ett nytt nätagg och funderar på FD Netwon 650W, läste ett test här på SweC och det fick bra betyg där.

Den gamla lådan och nätagget kommer jag att använda till en extra dator, därav ett nytt nätagg också.

Tacksam, för bra förslag på chassin och nätagg som är tysta och INTE lyser...
Chassit bör inte kosta över 1000:-

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar http://www.inet.se/artikel/6903526/lian-li-pc-b25b-svart.
Det är ett väldigt bra chassi om du vill bygga en tyst dator, och har definitivt tillräckligt med luftflöde. Den är ljuddämpad och har dessutom "deflektorer" med ljuddämpning vid fläktutgångarna så att ljud inte kommer ut mot dig. Ett väldigt bra chassi med mycket hög kvalitet. Riktigt snyggt också med borstat aluminium. Ta bort fläktgallren på utsugsfläktarna bara så kommer den vara supertyst.

Den kan anses som dyr men för vad man får tycker jag att den definitivt är värd det.

Permalänk
Medlem

Ja det såg ganska vettigt ut, men det var ju lite mer pengar än vad jag hade tänkte mig...

Men kvalitet kostar...