HJÄLP!! med grafikkort!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Aug 2011

HJÄLP!! med grafikkort!

Hejsan alla medlemmar på Sweclockers! Vore väldigt glad om ni kunde hjälpa mig!

Tänkte köpa detta grafikkort, http://www.inet.se/artikel/5409146/xfx-radeon-hd6870-1gb-blac...

Det måste vara tillräckligt att spela med, eller? Kör COD och cs 1.6!

Har dessa grejer i datan nu:

Silver Power SP-SS400 400W PSU (skall köpa nytt , typ 600W!!!)

AMD Athlon II X2 250 (vill köpa ny, x4 eller x6, vilken är bäst???)

MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3

Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Apr 2006

Lite dyr prislapp på just det där kortet. Du kan få det för ca 1200-1400:- på CDON om deras erbjudande fortfarande gäller. Sen så räcker en X4 gott och väl till uppkommande spel (din nuvarande räcker lätt till spel som CS och CoD) sen så borde ditt nuvarande nätagg inte ha några större problem att driva ett 6870.

Intel i7 2600K @ 4.4 GHz | MSI GTX 1060 Gaming X (6GB) | Corsair 8GB VENGEANCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2011

ASUS Radeon HD6870 skulle jag tagit, bra pris och fraktfritt från cdon samt att det finns 5% rabattkod för oss sweclockare. kod <-- där finns koden.

i7 7700K | 16GB DDR4 Vengeance LPX 3200MHz | ASUS ROG Strix Z270I Gaming | Define Nano S | ASUS GTX1070 Dual |
| Corsair SF600 600W | CM MasterLiquid 240 | Corsair Force LE 250GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Decster:

Lite dyr prislapp på just det där kortet. Du kan få det för ca 1200-1400:- på CDON om deras erbjudande fortfarande gäller. Sen så räcker en X4 gott och väl till uppkommande spel (din nuvarande räcker lätt till spel som CS och CoD) sen så borde ditt nuvarande nätagg inte ha några större problem att driva ett 6870.

okej tack så mkt! 1528 på CDON, plus 5% rabatt på det! ska nog köpa en 500W isf!

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av nikoglas:

AMD Athlon II X2 250 (vill köpa ny, x4 eller x6, vilken är bäst???)

Pratar vi fortfarande Athlon II? Eller Phenom II nu? I vilket fall som helst så räcker en Phenom II X4 på 3,X GHz fint för dig.

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Atlas Tasume:

Pratar vi fortfarande Athlon II? Eller Phenom II nu? I vilket fall som helst så räcker en Phenom II X4 på 3,X GHz fint för dig.

Dom skicka med ett Athlon II när jag köpte den men det rekommenderas Phenom II till detta moderkort, men de sa att det inte spelar någon roll men då köper jag nog en x4 i slutändan längre fram. Tack så mkt

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av nikoglas:

Dom skicka med ett Athlon II när jag köpte den men det rekommenderas Phenom II till detta moderkort, men de sa att det inte spelar någon roll men då köper jag nog en x4 i slutändan längre fram. Tack så mkt

Det spelar faktiskt ganska stor roll vad du väljer, Athlon II är mycket budget, och så här nära inpå Bulldozer så är den bara dumsnål. Om du inte ska vänta på Bulldozer så ska du skaffa någon av dessa: http://www.inet.se/filter/155/amd?property0=2&property45=1217...

Tänk på att antal kärnor inte nödvändigtvis definerar hur snabb en processor är. Det är antalet GHz som är intressant (Men även saker som cache-minne), speciellt om man ska spela på den.

Observera dock! Se till att ditt moderkort är av AM3, eller åt minståne AM2+ standard, annars passar INTE processsorn!

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2008

Nikoglas: Köp ett Corsair nätagg.. häng inte upp dig på endast W.. för många billiga skitagg levererar inte 500 eller 600w på 12v som man använder sig av mest..

Du kan köpa ett Corsair 450w och få så mycket mer än ett noname 600w..
Jag rekommenderar Corsairs 550w.. då kommer du ha krut så de räcker och bli över..

Gaming-PC > Intel 4770K > Asus Maximus VI Hero > EVGA 1080 FTW > Samsung EVO 500gb
HTPC: > AMD Phenom II 965 > AMD HD6950 > Kingstone V300 240gb
Playstation 4 Network > TaunyTiger - Främst NHL 18

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2011

Personligen skulle jag inte välja BE på 6870, främst för att man kan klocka själv lite om det nu behövs =). Annars så (vad jag har förstått) så är dubbla fläktar något som inte är helt fel, just för att det blir lägre temp jämfört med samma ljudnivåer (rätta mig gärna om jag har fel!)

Själv så ska jag köpa ett till 6870 från inet, http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1gb med dubbla fläktar.
Dessutom, så är väl inte cdon-kortet i lager?

Moderkort: Gigabyte Ga-870A-USB3 AM3+ CPU: PII x4 955BE OC 4ghz
Minne: Corsair 4x4GB DDR3 1333MHZ GPU: XFX Radeon HD6870 1GB 980/1120

Det där med citat är inte så dumt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av finnejanson:

Personligen skulle jag inte välja BE på 6870, främst för att man kan klocka själv lite om det nu behövs =). Annars så (vad jag har förstått) så är dubbla fläktar något som inte är helt fel, just för att det blir lägre temp jämfört med samma ljudnivåer (rätta mig gärna om jag har fel!)

Själv så ska jag köpa ett till 6870 från inet, http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1gb med dubbla fläktar.
Dessutom, så är väl inte cdon-kortet i lager?

Jag har beställt BE nu!

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Atlas Tasume:

Det spelar faktiskt ganska stor roll vad du väljer, Athlon II är mycket budget, och så här nära inpå Bulldozer så är den bara dumsnål. Om du inte ska vänta på Bulldozer så ska du skaffa någon av dessa: http://www.inet.se/filter/155/amd?property0=2&property45=1217...

Tänk på att antal kärnor inte nödvändigtvis definerar hur snabb en processor är. Det är antalet GHz som är intressant (Men även saker som cache-minne), speciellt om man ska spela på den.

Observera dock! Se till att ditt moderkort är av AM3, eller åt minståne AM2+ standard, annars passar INTE processsorn!

okej, men jag lugnar mig med processor! tack för hjälpen!

Citera för svar!