Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2011

Räcker det?

Ignorera tråd, jag har ändrat mig.

"Because I am hard you will not like me. But the more you hate me the more you will learn. I am hard but I am fair. There is no racial bigotry here. I do not look down on niggers, kikes, wops or greasers. Here you are all equally worthless."

- Sgt. Hartman, Full Metal Jacket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Gränsfall. Om du har tänkt överklocka så skulle jag kört på ett 750W agg för lite marginaler. Dessutom med tanke på att Bulldozer verkar kunna bli effekthungrig redan i standardfrekvenser.

http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Olegh:

Gränsfall. Om du har tänkt överklocka så skulle jag kört på ett 750W agg för lite marginaler. Dessutom med tanke på att Bulldozer verkar kunna bli effekthungrig redan i standardfrekvenser.

http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx...

GTX 560ti SLI förbrukar ju under 600w enligt testet. Jag vill gärna kunna överklocka såklart, men om 650W inte räcker för överklockning så kanske jag kör på standard klock. Går det äns?

"Because I am hard you will not like me. But the more you hate me the more you will learn. I am hard but I am fair. There is no racial bigotry here. I do not look down on niggers, kikes, wops or greasers. Here you are all equally worthless."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2011

Jag vill ha ett nätagg som ska klara de uppgraderingarna jag kommer vilja göra och hålla länge. Vad är det billigaste jag kan få som är tillräckligt bra kvalitet? Räcker 650W?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Bombardment:

GTX 560ti SLI förbrukar ju under 600w enligt testet. Jag vill gärna kunna överklocka såklart, men om 650W inte räcker för överklockning så kanske jag kör på standard klock. Går det äns?

I standardfrekvenser bör det inte vara några problem med en 650W nätdel. Jag kan inte säga exakt hur mycket en överklockad AMD FX processor kan öka effektkravet, men oavsett om det håller sig under 650W eller inte, så skulle jag sova bättre om jag visste att nätdelen inte belastades till absolut max vid spelande. 100W extra marginal innebär ju inte mer än max ett par hundralappar till, så för egen del hade valet varit tämligen enkelt.