Nvidia control panel ,simpel fråga :) nån som kan nvidias panel ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2010

Nvidia control panel ,simpel fråga :) nån som kan nvidias panel ?

Somsagt. Nvidia control panel har en inställing inom "Hantera 3d-inställningar" sen "flerbildskärm/blandad GPU-enhetsacceleration" ... Där står den som standard alltså enligt vad nvidia rekommenderar på "flerbildskärmsprestandaläge"..

och sen finns en som heter "enkelbildskärmsprestandaläge".... Och jag har bara en skärm och ett grafikkort Gtx 580 matrix.
så borde den inte stå bättre på enkelbildskärmsläge då ?? istället för flerbildskärm?? jag har ju bara en skärm och ett kort..

Någon som vet och kan hjälpa mig ??

/tackar på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av add9400:

Somsagt. Nvidia control panel har en inställing inom "Hantera 3d-inställningar" sen "flerbildskärm/blandad GPU-enhetsacceleration" ... Där står den som standard alltså enligt vad nvidia rekommenderar på "flerbildskärmsprestandaläge"..

och sen finns en som heter "enkelbildskärmsprestandaläge".... Och jag har bara en skärm och ett grafikkort Gtx 580 matrix.
så borde den inte stå bättre på enkelbildskärmsläge då ?? istället för flerbildskärm?? jag har ju bara en skärm och ett kort..

/tackar på förhand

Jag har för mig att lägst ner så kommer det upp information om vad inställnigarna gör, kommer dock inte ihåg om den gör det på alla. kolla om du får ut något av det i så fall.

Edit: Här är den officiella guiden som du kan följa http://ru.download.nvidia.com/Windows/190.38/190.38_NVIDIA_Control_Panel_Quick_Start_Guide.pdf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skogen
Registrerad
Jan 2005

undrar också om detta..! försökt googla men hittar bara den här tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping/ Göteborg
Registrerad
Jan 2011

lol prova forum hos nvidia

Intel Core i7-3930K, ASUS SABERTOOTH X79,
XFX Radeon R9 295X2 Hydra Edition 4xDP 8GB Vattenkyld, 2xADATA SSD S510 120GB Marvell raid 0, 2x INTEL SSDSC2BW240A4 Raid 0
8x8192 MB PC3-16000 DDR3 SDRAM Corsair CMX8GX3M2A2000C9, Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skogen
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av pellev:

ah borde man.. va heter de på engelska då? den här inställningen etc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av pellev:

Nvidia forumet har varit nere i flera månader.

Intel Core i5 3570K 4,2Ghz | 24GB DDR3 1600Mhz RAM | ASUS Geforce GTX 780 3GB | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair TX750 V2 | Thermaltake Level 10 GT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skogen
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Xphome:

Nvidia forumet har varit nere i flera månader.

ja så fixa detta nu! haha

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av add9400:

/tackar på förhand

Märker du någon skillnad om du testar?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av add9400:

/tackar på förhand

Har du bara en skärm spelar det absolut ingen roll.

Har du flera bildskärmar däremot spelar det faktiskt roll - väljer man "enkelbildskärmsprestandaläge" då och spelar på en skärm kan den andra bilden "hacka" eftersom den prioriteras ner ganska mycket. Att exempelvis se på film på ena skärmen och spela på den andra kommer då antagligen att leda till att filmen hackar eller laggar.

Väljer man flerbildskärmsprestandaläge kommer båda skärmarna att prioriteras lika högt, vilket då alltså innebär att spelet på förstaskärmen blir lidande, men att filmen på andraskärmen flyter betydligt bättre.

Men, som sagt, det gör noll skillnad så länge du bara har en skärm inkopplad.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.