Bra chassi till TV-speldator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Bra chassi till TV-speldator?

Funderar på ny dator och denna dator ska endast kopplas till min hembioanläggning. Finns det något bra inte allt för dyrt chassi som passar för dessa delar (se länk nedan) + 2 till interna hårddiskar och en intern dvd-brännare. Ska finnas plats i chassi för att kunna använda mina händer utan att börja blöda....
Jag vill alltså ha ett stort desktopchassi men det verkar inte finnas så många sådana längre utan bara HTPC-chassin. Skärm och kontroller på chassit behöver jag inte.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/813775/tv-speldator

eller ska jag bara ta en tower och lägga den horisontellt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Antec Fusion Remote Max, finns på inet.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

http://www.overclockersclub.com/reviews/in_win_dslayer/2.htm
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=603998

älskar detta chassi!
se bara till o ha mATX moderkort, men de e lätt värt de.. den får plats med 5970 grafikkort (fläkt framme också för ökad luft till gpun's fläkt), 5 hårddiskar inkl en ssd plats, CPU cutout, 4 sido fläktar (optional), alla hål som behövs för att dra bakom chassit... helt super chassi, och det är litet och enkelt att bära med på lan också!

in-win är väl inget high-end företag, men de här chassit känns som en high-end produkt! genomtänkt överallt!

jag rekommenderar denna, inte bara för att ja kör den som speldator till min 32"are, men för att den skiljer sig från mängden! alla här kör ju fractal design o antec etc etc.. var lite annorlunda o kör på nånting som inte många har!

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@67c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 52c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo 700, i5 6300hq, 12gb 2133mhz, gtx950m, 128gb m2 + 750gb FullHD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2007

Jag lånar tråden lite...
Jag har idag en HTPC under Tvn. Med :
mAtx ASUS MODEKORT
I3-processor 2105
4Gb ram ddr3

Om jag skulle vilja spela spel på denna framför Tvn med en xbox360-control skull det vara möjligt?
Vad rekomnderar ni som vet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av VictoryKid:

Jag lånar tråden lite...
Jag har idag en HTPC under Tvn. Med :
mAtx ASUS MODEKORT
I3-processor 2105
4Gb ram ddr3

Om jag skulle vilja spela spel på denna framför Tvn med en xbox360-control skull det vara möjligt?
Vad rekomnderar ni som vet?

jo men då behöver du byta chassie för o sätta i ett grafikkort

gärna ett bättre nätagg (ocz's billigaste modulära blir bra till det och något liknande chassie som är litet)

grafikkort så kan du ta ett 550ti me 2 gb grafikminne

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.8 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2007

Hur långt räcker det integrerade grafikkortet i sandybridge i3?
Min plasma klarar ju bara 720p så högre upplösning behövs ju inte. Men det kanske skulle behövas ett grafikkort ändå?
Jag kan inte ha annat MODEKORT, då måste jag byta chassi också och det blir för dyrt o krångligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

HD-uppspelning klarar du utan problem med en i3a, fan liksom jag kör 720p utan större problem på en gammal amd single-core.

Mjo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2007

Jo, det är ju en media-dator men gäller det även spel?
Kanske får hålla mig till att spela gamla SNES-Roms