Samsung presenterar Galaxy Tab 7.7

Permalänk
Melding Plague

Samsung presenterar Galaxy Tab 7.7

Samsung intar elektronikmässan IFA och lanserar surfplattan Galaxy Tab 7.7 med Google Android och tvåkärnig processor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt

Permalänk
Medlem

Trevligt för Apple, fler produkter att stämma.

Permalänk
Medlem

Hur står sig Samsungs Tab gentemot ipad 2?

Permalänk
Medlem

Drifttid 10 timmar?
Då gäller det att ha nära till strömuttagen

Permalänk

Om dom slutar öka frekvensen på processorn och istället stannar på en ex 2 kärnig 1ghz processor men fixar ner förbrukningen så skulle jag bli mer nöjd. 10 timmar är ju inte så bra på en sån grej.
(ingen aning om det är processorn som drar mest men efter skärmen hamnar den nomg ganska högt.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om dom slutar öka frekvensen på processorn och istället stannar på en ex 2 kärnig 1ghz processor men fixar ner förbrukningen så skulle jag bli mer nöjd. 10 timmar är ju inte så bra på en sån grej.
(ingen aning om det är processorn som drar mest men efter skärmen hamnar den nomg ganska högt.)

Hoppas någon köper och berättar då. Android har ju den där grejen så man ser vad som har dragit mest batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Hur står sig Samsungs Tab gentemot ipad 2?

Det beror lite på vad du tycker om iTunes och vad du skall göra med plattan.

Rent generellt skulle jag nog se iPad som en bättre produkt med bra kvalitétskänsla, bra hårdvara och väldigt många bra appar.

Men vill du kunna skräddarsy din platta, inte är så petig när det gäller micro-frysningar(som alla androidplattor jag testat, av någon anledning, fortfarande har) och gillar den öppna plattformen, så tror jag inte du blir missnöjd med en android-platta.

Om den förnuftiga delen av mig fick välja så skulle jag nog valt en iPad idag men tekniknörden i mig och nyfikenheten hade nog gjort att jag ändå valt en android-platta.

Permalänk
Medlem

Helt given! Älskade första Galaxy TAB. 7.7'an kommer med all säkerhet vara 'Da-Shit

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Trevligt för Apple, fler produkter att stämma.

Läs på och tänk efter. Kom igen senare

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeriks54:

inte är så petig när det gäller micro-frysningar(som alla androidplattor jag testat, av någon anledning, fortfarande har)

Microfrysningarna beror ofta på att man har animerad bakgrund, typ den med stjärnor, för om man stänger av den funktionen så blir det en helt annan sak.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Hoppas någon köper och berättar då. Android har ju den där grejen så man ser vad som har dragit mest batteri.

Jag har för mig att skärmen brukar dra mest sen kommer troligtvis GPU eller CPU.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beeos:

Läs på och tänk efter. Kom igen senare

Jaaa du vet, den har ju en pekskärm och har en svart framsida så det är till Apples fördel i rätten.
(Ironisk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeriks54:

Men vill du kunna skräddarsy din platta, inte är så petig när det gäller micro-frysningar(som alla androidplattor jag testat, av någon anledning, fortfarande har) och gillar den öppna plattformen, så tror jag inte du blir missnöjd med en android-platta.

Mikrofrysningar beror ofta på garbage-collectorn i virtuella maskinen, det har blivit bättre i och med en "concurrent GC" efter 2.3 men allt sköts inte av den.

http://en.wikipedia.org/wiki/Garbage_collection_(computer_sci...

Permalänk
Inaktiv

Tycker att Sonys tablets är mer intressanta faktiskt. Tablet S och Tablet P. Båda ska vara Playstation certifierade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeriks54:

Det beror lite på vad du tycker om iTunes och vad du skall göra med plattan.

Rent generellt skulle jag nog se iPad som en bättre produkt med bra kvalitétskänsla, bra hårdvara och väldigt många bra appar.

Men vill du kunna skräddarsy din platta, inte är så petig när det gäller micro-frysningar(som alla androidplattor jag testat, av någon anledning, fortfarande har) och gillar den öppna plattformen, så tror jag inte du blir missnöjd med en android-platta.

Om den förnuftiga delen av mig fick välja så skulle jag nog valt en iPad idag men tekniknörden i mig och nyfikenheten hade nog gjort att jag ändå valt en android-platta.

Sen ska man ju även ta i åtanke att denna har en 3 tum mindre skärm. Jag vet att första Galaxy Tab _precis_ gick i en kavajficka, och jag måste säga att den är flerfaldigt smidigare än iPad storleksmässigt. Och iTunes är nog den absolut äckligaste avkomman från Apple.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Den är alldeles för lika Ipad.

- Fyrkantig med rundande kanter.
- Blank yta
- Skärm centrerad på enheten med ram runt om.
- När den är på, färgade ikoner på skärmen.

Nu blir de stämda igen.

Permalänk
Medlem

alltid trevligt med fler produkter,
men en sak jag funderat på.

kan de inte och krympa skärmen lite till, så kan man kasta telefonen.
ser ingen vits med att ha smartphone, padda och bärbar dator.
inb4 shitstorm, vet att många av er säkert vill ha en av varje
men jag vill ha en pryl på mig när jag lämnar hemmet. för att när man sen kommer hem sätta sig vid stationära datorn.
(jag är alltså ingen sådann som har en "bärbar" med ett antal externa hdd's extra skärm tgb och mus inkopplade till sin så kallade "bärbara")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Den är alldeles för lika Ipad.

- Fyrkantig med rundande kanter.
- Blank yta
- Skärm centrerad på enheten med ram runt om.
- När den är på, färgade ikoner på skärmen.

Nu blir de stämda igen.

Exakt. Vänta bara tills biltillverkarna börjar stämma varandra.

- Fyra hjul med däck
- Tre eller fem dörrar
- Fönster på dörrarna och andra ställen
- Motor
- Antenn

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Exakt. Vänta bara tills biltillverkarna börjar stämma varandra.

- Fyra hjul med däck
- Tre eller fem dörrar
- Fönster på dörrarna och andra ställen
- Motor
- Antenn

Tack för ett gott skratt.
Och själv så tycker man att Ipad är lite sisådär... Inte en bra surfplatta men den duger.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av plumblum:

alltid trevligt med fler produkter,
men en sak jag funderat på.

kan de inte och krympa skärmen lite till, så kan man kasta telefonen.
ser ingen vits med att ha smartphone, padda och bärbar dator.
inb4 shitstorm, vet att många av er säkert vill ha en av varje
men jag vill ha en pryl på mig när jag lämnar hemmet. för att när man sen kommer hem sätta sig vid stationära datorn.
(jag är alltså ingen sådann som har en "bärbar" med ett antal externa hdd's extra skärm tgb och mus inkopplade till sin så kallade "bärbara")

De utannonserade ju samtidigt en ny telefon/läsplatta-hybrid, Galaxy Note, med en 5.3'' SAMOLED-skärm som i övrigt är väldigt lik 7''-plattan. Verkar ganska trevlig, även om jag nog tror den är aningen för stor för mig personligen.

Permalänk
Skrivet av jeriks54:

Det beror lite på vad du tycker om iTunes och vad du skall göra med plattan.

Rent generellt skulle jag nog se iPad som en bättre produkt med bra kvalitétskänsla, bra hårdvara och väldigt många bra appar.

Men vill du kunna skräddarsy din platta, inte är så petig när det gäller micro-frysningar(som alla androidplattor jag testat, av någon anledning, fortfarande har) och gillar den öppna plattformen, så tror jag inte du blir missnöjd med en android-platta.

Om den förnuftiga delen av mig fick välja så skulle jag nog valt en iPad idag men tekniknörden i mig och nyfikenheten hade nog gjort att jag ändå valt en android-platta.

Jag förstår inte hur man kan stå ut med att inte ha möjlighet till filhantering i iPad. För mig är det den mest grundläggande funktionen man kan ha i en dator/telefon/surfplatta, där man ändå förvarar en hel del filer.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Nu är Apples advokater garanterat på högvarv

Riktigt schyst platta för övrigt, men jag antar att Samsung valde borstad aluminium på baksidan nu för att det har varit mycket rykten om att Iphone 5 kommer ha det i stället för det där misslyckade försöket med glas på baksidan Det återstår väl att se nu i oktober eller när den nu kommer

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Jag förstår inte hur man kan stå ut med att inte ha möjlighet till filhantering i iPad. För mig är det den mest grundläggande funktionen man kan ha i en dator/telefon/surfplatta, där man ändå förvarar en hel del filer.

Det är mycket man förvånar sig över att apple folk inte sparkar bakut för. Ex man måste ha Itunes för att kunna sätta godtyckling ringsignal på sin IPhone, man måste ha ITunes för att kunna uppdatera ens IPad m,m.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hä'ftigt att sweclockers vet priset och att det är dyrare än 10" taben
Säker att det stämmer gubbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Encho5:

Tack för ett gott skratt.
Och själv så tycker man att Ipad är lite sisådär... Inte en bra surfplatta men den duger.

Varsågod

Personligen känner jag inte för att involveras i Apple-världen plus att jag avskyr iTunes. Andra får gärna köpa iPads men jag tror jag håller mig till Android

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Jag förstår inte hur man kan stå ut med att inte ha möjlighet till filhantering i iPad. För mig är det den mest grundläggande funktionen man kan ha i en dator/telefon/surfplatta, där man ändå förvarar en hel del filer.

iPad (och de flesta andra Apple produkter) fokuserar på media och innehåll och inte filstrukturen som dessa mediafiler ligger i. Personligen bryr jag mig inte var filerna ligger så länge jag lätt kan konsumera innehållet.
Jag är genuint intresserad av vad du skulle göra med filhantering i iOS speciellt med avssende på hur iOS i övrigt är uppbyggt eftersom du tycker det är så grundläggande?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

7-tummaren ZTE Light 2 ska ha en Pixel-Q skärm har man lovat.
Jag hoppas att ni föstår vad det betyder.
http://www.itproportal.com/2011/03/18/zte-light-2-7-inch-tabl...

Permalänk
Medlem

Den här kommer bli väldigt intressant, ska följas.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10