Modulära kontakter till nätagg?

Permalänk
Avstängd

Modulära kontakter till nätagg?

Vet ej om detta ligger fel, men
Har letat massor, förmodligen är jag dålig på att hitta, men något har hänt med en strömkabel (tror jag) alla SATA enheter på den linan har ballat ur i allafall, så jag antar det är det det beror på (kabeln är omlödd). och en kontakt saknas från början eller har förkommit.

Är det någon här som vet var man kan hitta lämpliga modularkontakter som passar Corsairs nätagg? Skall vara denna till minst två SATA uttag och helst inte 100 styck... Gärna får en vara extra lång men det är inget krav.

Vet ej om disken är rökt men tänkte kolla om det går att rädda något.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem

Har för mig att Corsair ibland skickar ut såna här gratis. Kolla med dem i Corsair-delen på forumet!

EDIT: http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/ <-- här

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd

Tackar!

Nu har jag skrivit både där och direkt till corsairs support men har fortfarande inte fått något svar...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Corsairs support är som död, är det någon här som har tips eller råd kring detta?
Min dator (eller mer korrekt merparten av den) har stått still i flera veckor nu pga detta...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Dåså, om allt funkar som det skall nu jag har en annan fråga, nu har jag två SATA ström men endast en molex jag behöver endast en SATA lina till men däremot en ny MOLEX lina till de gamla PATA enheterna (sitter en PATA extender med ett diskpack för storage, huvudenhet och SSD är dock SATA) så jag funderar om det finns konverters från 15 pins SATA till molex? jag har sett tvärtom, tror tom jag har någon molex till SATA med ej tvärtom, dvs SATA hona till molex hona?

Om någon vill byta en modularkbel SATA mot en dito molex eller molex/sata konverterkontakt till en SATA molex konveter så är jag öppen för förslag.
Edit: SATA hane till MOLEX hona skall det nog vara.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number