Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Borttagningsmedel för kylpasta

Dustin har rengörningsmedel speciellt för att ta bort kylpasta, såg jag. Hur mycket bättre är det än vanlig aceton? Är det ens bättre?

http://www.dustinhome.se/arctic-silver-arcticlean-kit/product...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

Aceton, T-röd m.m. gör det ju rent liksom... och är det rent så kan det väl inte bli renare?

Jag ser det som bortslängda pengar på dyr vätska det där.

» AMD Phenom2 940 x4 3.0 GHz BE » 4 Gb DDRII @ 1066 MHz » ASUS GTX 660 Ti CUIIOC 2Gb » 128Gb SSD
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Feb 2003

Det beror på VILKEN aceton. Den bör vara kemiskt ren. 20:- för 150ML.
Finns säkert billigare

.:. 101218 - Mitt allt .:.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Papper bör funka bra fall kylpastan inte stelnat för mycket.

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011

Den är säkert effektiv men i mitt tycke onödig och dyr. Vill du vara helt säker på "ren" cleaner, så testa klassikern Isopropylalkohol (100ml för en 50-lapp på apoteket).

Papper är bra om man vill repa ytorna... Topz ellem mjuka "sminkkuddar" är bättre.

Kompletterad

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W7, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: Skräp - Ny på gång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Nov 2005

Jag har den här och den är riktigt bra imo, effektiv också då den bara droppar så mycket som du vill nästa på pricken, då blir det inget spill och gnäll i datorn. 75kr är ingeting. I recommend!

Dator1: Silverpower600W|i7 860@2.8ghz|16GB@1333mhz|Sapphire HD5870 1GB PCS+|Intel X25-M G2 80GB|2x1TB ATA2
Server/HTPC:Corsair550W|Phenom9550BE@2.6ghz|8GB@800mhz||500GB ATA2|1TB ATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2009
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Feb 2003

Eller så duttar man några droppar i ett fat och doppar en tops i det. 5 tops senare är processorn ren och fin

.:. 101218 - Mitt allt .:.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av LucaBoo:

Den är säkert effektiv men i mitt tycke onödig och dyr. Vill du vara helt säker på "ren" cleaner, så testa klassikern Isopropylalkohol (100ml för en 50-lapp på apoteket).

Papper är bra om man vill repa ytorna... Topz ellem mjuka "sminkkuddar" är bättre.

Håller helt med.
Det är nog 10 år sen jag köpte min flaska, det är fortfarande hyggligt mycket kvar trots mängder med rengjorda cpu/gpu.

Helt klart en värd investering

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av LucaBoo:

Mja. Hårda material repar mjukare (båda blir alltså inte repade). Jag är tveksam till att cellulosan i pappret är hårdare än kopparn på kylaren. Lite väl stor oro för papper tycker jag.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Okej, då struntar jag i den.