Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerååås
Registrerad
Okt 2010

i5 2500k, vilken kylare?

Har aldrig klockat förut men har fattat att man bör köra med en annan kylare än orginalet om man vill nå 4,2-4,5ghz..

Som sagt så har jag aldrig gjort detta förut så om man skulle kunna få några förslag på vilka som är enkla att montera tex för nybörjare så skulle jag vara tacksam..

Chassit är ett Cooler Master 690 II advanced...

Om man ska klocka ett grafikkort också ett litet snäpp måste man byta kylaren till den också?

tack på förhand..

Grafikkortet är antingen ett XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan eller ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA har inte bestämt mig!

Har ingen plan på att köra SLi/CF ännu på ett tag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008

budget? ~300kr coolermaster 212, ~500kr antec kuhler 620, ~800kr corsair h80

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Hundra trådar om exakt samma fråga ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Apr 2006

Överklockning på grafikkortet beror på hur bra kylaren är. En referenskylare brukar kyla sämre och låter lite mer och ger då en sämre överklockningspotential. I ditt fall så är båda korten väldigt prisvärda, och båda har en eftermarknadskylare, men kolla upp recensioner om du vill veta mer detaljer om hur högt de kan klocka och hur temperaturerna är m.m.

Intel i7 2600K @ 4.4 GHz | MSI GTX 1060 Gaming X (6GB) | Corsair 8GB VENGEANCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerååås
Registrerad
Okt 2010

Får tacka för svaren ursäktar om frågan har kommit upp 100 ggr!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma (i Stockholm)
Registrerad
Jan 2010

Billigast: CM 212+
Billig: antec 620
dyr: Noctua nh-d14

Körde på en corsair H50 förut och skillnaden är enorm...ligger runt 75 grader istället för 85

Fractal Design R3╠═►i7 860 3.8GHz╠═►RipjawsX 8GB
Noctua NH-D14╠═►XFX HD7970 (Ac Xtreme)╠═►Asus Xonar DX
Corsair HX 750W╠═►MSI P55A-GD65 1156╠═►Force GT 90GB|