Permalänk
Medlem

i5 2500k, vilken kylare?

Har aldrig klockat förut men har fattat att man bör köra med en annan kylare än orginalet om man vill nå 4,2-4,5ghz..

Som sagt så har jag aldrig gjort detta förut så om man skulle kunna få några förslag på vilka som är enkla att montera tex för nybörjare så skulle jag vara tacksam..

Chassit är ett Cooler Master 690 II advanced...

Om man ska klocka ett grafikkort också ett litet snäpp måste man byta kylaren till den också?

tack på förhand..

Grafikkortet är antingen ett XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan eller ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA har inte bestämt mig!

Har ingen plan på att köra SLi/CF ännu på ett tag.

Permalänk
Avstängd

budget? ~300kr coolermaster 212, ~500kr antec kuhler 620, ~800kr corsair h80

Permalänk
Inaktiv

Hundra trådar om exakt samma fråga ...

Permalänk
Medlem

Överklockning på grafikkortet beror på hur bra kylaren är. En referenskylare brukar kyla sämre och låter lite mer och ger då en sämre överklockningspotential. I ditt fall så är båda korten väldigt prisvärda, och båda har en eftermarknadskylare, men kolla upp recensioner om du vill veta mer detaljer om hur högt de kan klocka och hur temperaturerna är m.m.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Får tacka för svaren ursäktar om frågan har kommit upp 100 ggr!

Permalänk
Avstängd

Billigast: CM 212+
Billig: antec 620
dyr: Noctua nh-d14

Körde på en corsair H50 förut och skillnaden är enorm...ligger runt 75 grader istället för 85