XFX, Sapphire och Gigabyte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

XFX, Sapphire och Gigabyte?

Jag vill veta vad skillnaden medan XFX, Sapphire och Gigabyte? Är hyfsat nyfiken pga några i min skolan snackade lite och sa typ Sapphire är bäst medans andra säger XFX är bättre än Sapphire.

Tack i förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Maj 2011

kylning, komponenter och klockfrekvenser skiljer, inget annat

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Falköping
Registrerad
Jun 2008

Jag föredrar XFX design bättre, dock spelar de ingen roll vilken tillverkare.

Corsair Obsidian 900D, Intel Core i7 6800k@4.2ghz/1.290v, Asus Rampage V Edition 10, Asus Strix GTX 1080, Corsair Vengeance LPX 3000mhz 4x4gb, Corsair RM650i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2006

dom är alla bra, jag har ägt flera kort från alla av dom.
XFX brukar gör tuffa designs,Sappfhire använder ofta referenskylare med en något mjukare design.
Gigabyte använder ofta egentillverkade kylare på sina kort och använder en mer stilren design.

Men ingen av dom kan man säga är bäst, utan dina polare äger säkert ett sapphire kort o då blir det såklart bäst i deras ögon

2x ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming SLI - Intel i7 4790K@4.6GHz - MSI Gaming Z87 - 16GB Corsair Vengeance 2400MHz - Kingston HyperX Fury 240GB SSD - 8TB Seagate Barracuda HDD - Fractal Design Tesla R2 1000W - Silverstone Tundra TD03 - Samsung Bluray - Silverstone RV01 Raven - Windows 10 Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

alla dessa företag är bra

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009

Föredrar XFX pga deras snygga kort, och att dem alltid har svarta PCB:er

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Jaha så det var så det låg till. Märke som märke var det.

Iaf, är det någon som vet om de säljer "XFX Radeon HD 6970 black edition" isf var och hur mycket kostar den. Skulle vilja köpa en sån!

Har bara hitta denna men vet inte om bilden stämmer för att den är lika överklockad som black edition fast det står inte att det är den. Annars om det är samma kort så köper jag den direkt men vill vara säker.

https://www.inet.se/artikel/5409183/xfx-radeon-hd6970-oc-2gb

Uppskattar alla svar, tack!