hur ni kopplar era XFX 750W eller 850W nätagg med era grafikkort? hjälp.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

hur ni kopplar era XFX 750W eller 850W nätagg med era grafikkort? hjälp.

Hej tänkte höra med er som har XFX nätagg med 750W eller 850W hur ni har kopplat erat grafikkort eller i CF eller SLI ? jag har ett XFX 750W och det ena av mitt 5850 kort fick jag koppla med kabel som sitter på utsidan på nätagget och det andra 5850 kortet fick jag koppla en kabel som redan hade kabel som sitter redan på nätaggets kablar, alltså fick jag koppla det första från tillbehörande kablar som man fick med extra i en kartong. frågan är nu om jag bör koppla båda på samma sätt alltså från två uttag som sitter på utsidan av nätagget för att det ska få lika mycket ström som det andra kortet eller har det ingen betydelse? Får båda korten lika mycket spänning ändå rättare sagt ? Mvh.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av DeathAdder89:

Hej tänkte höra med er som har XFX nätagg med 750W eller 850W hur ni har kopplat erat grafikkort eller i CF eller SLI ? jag har ett XFX 750W och det ena av mitt 5850 kort fick jag koppla med kabel som sitter på utsidan på nätagget och det andra 5850 kortet fick jag koppla en kabel som redan hade kabel som sitter redan på nätaggets kablar, alltså fick jag koppla det första från tillbehörande kablar som man fick med extra i en kartong. frågan är nu om jag bör koppla båda på samma sätt alltså från två uttag som sitter på utsidan av nätagget för att det ska få lika mycket ström som det andra kortet eller har det ingen betydelse? Får båda korten lika mycket spänning ändå rättare sagt ? Mvh.

Det där fick jag läsa minst fyra gånger innan jag förstod det.

XFX Core 750W, 850W etc har nog med 8pin/6pin för att försörja två grafikkort.

Varför kopplar du inte med dom kablarna som finns på nätagget?

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av DeathAdder89:

Läste det 2 gånger, fick ont i huvudet och gav upp. Radbyten och punkter människa!

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]