Fractal Design Define R3 -vs- Cooler Master Silencio 550

Permalänk

Fractal Design Define R3 -vs- Cooler Master Silencio 550

Hej!

Behöver hjälp att välja omgående!

Då Fractal Börjat fasa ut sina R3 Chassin i tur för ARC mfl, så börjar den ta slut hos leverantörerna, inklusive min lokala Misco.

Frågan är bara vilken man ska beställa!?

R3 går att beställa ifrån Inet med gratis frakt för 790kr, Silencio 550 ligger på 683kr på DustinHome med rabatten..

Tar Tacksamt emot alla förslag, Ljudnivån är prio 1.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Littlelen:

Hej!

Då Fractal Börjat fasa ut sina R3 Chassin i tur för ARC mfl, så börjar den ta slut hos leverantörerna, inklusive min lokala Misco.

öhh var har du hört det?

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

silentpcreview:

"While the Silencio 550 is a decent quiet tower, it doesn't fare that well against the last two noise-conscious cases we've reviewed, the NZXT H2 and Fractal Design Define R3. Both the H2 and Define R3 have better build quality, more features, and a higher level of polish."

Permalänk
Skrivet av INCSlayer:

öhh var har du hört det?

Jag Ringde misco mfl. Slut på lager och kommer inte tillbaka, så därav är den borttagen ur sortimentet för gott. Gäller än så länge bara den Svarta och Vita. De andra var osäkra.

Haha, va Tusan, de e ju du från Plugget med.. Tyckte jag kände igen avataren och "Nick" xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Littlelen:

Jag Ringde misco mfl. Slut på lager och kommer inte tillbaka, så därav är den borttagen ur sortimentet för gott. Gäller än så länge bara den Svarta och Vita. De andra var osäkra.

Haha, va Tusan, de e ju du från Plugget med.. Tyckte jag kände igen avataren och "Nick" xD

saaay whaaaat??

edit: har läst att fractal ska börja sätta in usb3 portar i fronten på R3:an (och även sälja fristående kit för de som redan har r3 och vill upgradera) möjligt att fractal säljer slut sina usb2 Defines innan dom börjar sälja den nya R3:an vilket kan vara anlediningen att den är slut här och där

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Skrivet av INCSlayer:

saaay whaaaat??

edit: har läst att fractal ska börja sätta in usb3 portar i fronten på R3:an (och även sälja fristående kit för de som redan har r3 och vill upgradera) möjligt att fractal säljer slut sina usb2 Defines innan dom börjar sälja den nya R3:an vilket kan vara anlediningen att den är slut här och där

Lenny här.

Har du några källor eller hänvisningar på detta?

Permalänk

https://forums.ebuyer.com/showthread.php?72997-Fractal-Design...
http://www.shay-tech.co.uk/?reviews=fractal-design-define-r3-...

Edit:
Fick följande på mailen:

Skrivet av Fractal Design:

Våra nya leveranser av Define R3 kommer med USB3, men att dom är slut beror inte på om design utan
pga efterfrågan. Vi har helt enkelt sålt mer än vad vi hade planerat för.

Men lugn, nya är på väg in till Sverige.
Dessa kommer in i mitten på september till Sverige lagret, sen skall dom förstås skickas ut till alla återförsäljare, så kanske slutet av September
skall du kunna få tag på en.