lite problem med överklockningen i två spel ? hjälp

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

lite problem med överklockningen i två spel ? hjälp

Hej jag har problem i ett utav två spel i Crysis 2 kan jag inte köra på en klock på 850/1200 Mhz med mina 2 st 5850 CF men i call of duty black ops kan jag köra med det hmm så varför inte i crysis 2 :/ ? drar crysis 2 mer ström i load eller ? hjälp gärna. det fryser fast och jag får starta om datorn när jag kör på den klocken i cry2 :/ men inte i black ops ?

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gränna
Registrerad
Sep 2008

Grafikmotorer är lite olika, räknar och behandlar data på olika sätt, och krashar spel för dig har du inte en stabil klock. Troligtvis blir det räknefel i crysis 2 för dig.

så det enda är att hitta en stabil klock där alla spel funkar.

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Överklockningen är helt enkelt inte stabil. Jag har upptäckt att Crysis/Crysis 2 är bättre för att stabilitetstesta överklockning av grafikkort än FurMark och liknande stresstester. Även Unigine Heaven är bra för att stresstesta.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av widL:

Överklockningen är helt enkelt inte stabil. Jag har upptäckt att Crysis/Crysis 2 är bättre för att stabilitetstesta överklockning av grafikkort än FurMark och liknande stresstester. Även Unigine Heaven är bra för att stresstesta.

Hej jo jag har märkt detta med crysis eftersom det är mycket mer krävande än vad inte call of duty spelena är. Men kör jag på 830 och 1180 Mhz med båda korten i crysis 2 så kan jag lira hela spelet utan problem.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Precis som de andra säger. Vissa spel funkar klockrent medans det inte alls funka i andra. För mig funkade 3dmark och furmark samt flertalet tunga spel alldeles utmärkt med mina gamla 5850's klockade till 900/1200, men Mafia 2 och NFS Shift resulterade i blåskärm. Med klocken sänkt till 885/1185 funkade däremot allt helt perfekt