Återförsäljare av vattenkylning, butiker eller enbart online?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jun 2011

Återförsäljare av vattenkylning, butiker eller enbart online?

Tjenare!

Nu har jag bestämt mig för att utforska vattenkylning och använda detta för att kyla mitt grafik kort samt processor. Jag har letat runt lite och har hittat olika hemsidor där allting säljs, men nu är den stora frågan, finns det någon fysisk butik i Sverige som säljer produkter från till exempel EK waterblocks eller köps allt detta online?

Tack på förhand!

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: MSI GTX 670 Power Edition, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz SSD: 2 OCZ Agility 3 120 gb, OCZ Soild 3 60 gb och Intel 335 240 gb PSU: Corsair AX 850w Chassi: FD Define Mini.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Tror inte det finns någon butik för detta, då det är en alltför begränsad marknad utspridd på för stor area. Nätet är din bästa vän när det gäller vattenkylning!

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Jun 2004

Jag har köpt det mesta från www.coolingstuff.se och www.indomo.se har varit enklast att beställa av dem, finns lite andra utländska butiker som är ok oxo.

| I7 6700K | Asus Z170 Pro | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | Gainward GTX 1080 GLH | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2010

Håller med om ovanstående. Även Aquatuning.se är dunderbra. De är lokaliserade i tyskland, men har betydligt mycket bättre sortiment än någon svensk butik.

Datorer: Vattenkyld Shinobi XL | Passiv HTPC med aktiv kylning
Dysphorian Breed (musikprojekt): http://dysphorian.com/
Raspberry PI webbserver/blogg: http://hraffe.se/