Permalänk

BFBC2 problem!!

Nån här som vet vad jag ska göra?
Det som händer är att jag får whitescreen efter en stunds spelande, ibland tar det en timme eller 2 och ibland bara några minuter.
Det är bara i detta spel det händer och jag blir snart tokig på det.
Problemet verkar ju inte vara direkt ovanligt om man läser på nätet, men ingen verkar ju ha en lösning som funkar.

Permalänk
Medlem

Fungerar det inte bättre om du sänker grafiken? Vad har du för grafikkort?

Permalänk
Medlem

Har du möjligtvis ett gigabyte 560ti? Min polare får samma problem och vi har exakt samma setup förutom att jag kör med 6950. Har googlat lite och verkar vara fler som har problem med just bfbc2 och gigabytes 560ti.

Visa signatur

Mainburken: P67A-GD55 - Intel 2500k kyls med Corsair A50 - 2xGigabyte HD 6950 1GB OC - Corsair XMS3 8GB 1333MHz - Corsair GS800 - Corsair R500

"HTPC" ASRock 970 extreme4 - 1090T BE kyls med CM 212+ PnP - Asus HD 6870 DirectCU - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz - Corsair TX 650 - CM 690

Permalänk
Medlem

fick oxå vit ruta i spelet med mitt gigabyte 560ti. men ta hem msi afterburner o klocka ner kortet lite grann, behövs nog inte mkt. då funkade mitt iaf utan problem. drog ner från 900 till 850..men kanske inte ens behöver sänka så mkt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

MSI P67A-GD55 REV B3
Intel Core i7 2600 3,4GHz
OCZ SSD Vertex3 60GB
Corsair 8GB CL9 1866Mhz VENGEANCE
Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC

detta är vad jag kör med, ok klocka ner... men varför skall det behövas?
Kör max på allt utom det sista alternativet hbao kanske det hette.

Permalänk
Medlem

måste du restarta datorn sen? kör du med inbyggda?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

nej stänger ner spelet i aktivitetshant. inbyggda? menar du ljudkort så ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

nej stänger ner spelet i aktivitetshant. inbyggda? menar du ljudkort så ja

har du ett externt/separat ljudkort du kan testa med ? och stänga av ljudkortet i bios. testa det

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

har bara internt kort

Permalänk

Jag hade samma problem på min gamla rigg, fick aldrig rätt på det. Finns många olika förslag på lösningar på nätet men inga funkade för mig. Du får nog leva med det, annars prova alla lösningar du kan tänkas finna på deras egna forum o google

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700K MB: MSI Z270 Pro Carbon GFX: MSI 1080 Gaming X RAM: 16Gb HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz SSD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex 3 120GB HDD: Barracuda 1TB PSU: OCZ ZX-1000 Watt COOLING: Noctua NH-U14S OS: Windows 10 CASE: Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

avaktivera ljudkortet i bios och testa, känner ett tiotal som ej kan spela detta spelet med inbyggda ljudet.. inte kul att spela utan ljud men ja testade detta då funkade det kanon, köpte nytt ljudkort då funkade det inte heller då var det typ programmet man klockar graffet med, hmm tänker....tänker.. hmm afterburner tror ja det var. men om du googlar, många har problem med inbyggda ljudkortet i detta spel, även program som Afterburner och andra klockar program för grafikkortet, men det är ju inte säkert i ditt fall för många funkar det fint med inbyggda, även med afterburner så det kan vara det ena med det tredje..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag har upptäckt att det är GPU-Z som kan orsaka krascher! När jag köpte mitt GTX570 DCUII så körde jag GPU-Z för att hålla koll på temperaturerna i början. BC2 kraschade hela tiden och jag trodde jag fått ett kasst kort. Men när jag stängde ovan nämda program så försvann problemet.
Likaså nu när jag började klocka kortet lite, klockade med GPU Tweak från ASUS. Där ligger GPU-Z inbäddat som monitorprogram. Och BC2 kraschade! Stängde ner monitordelen av GPU Tweak och nu kraschar det inte!

Kör du med GPU-Z?

Skrivet av devildenied:

Nån här som vet vad jag ska göra?
Det som händer är att jag får whitescreen efter en stunds spelande, ibland tar det en timme eller 2 och ibland bara några minuter.
Det är bara i detta spel det händer och jag blir snart tokig på det.
Problemet verkar ju inte vara direkt ovanligt om man läser på nätet, men ingen verkar ju ha en lösning som funkar.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro Processor: i7-4770K @ 4,0 Ghz Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: 8 Gb Corsair Vengeance LP 1600 Mhz Cl 9 Grafik: MSI 970 Gaming 4GB @ 1300/1502/7500 Mhz Hårddiskar: Samsung 840 Pro 256Gb SSD(OS) + Samsung Spinpoint F3 500Gb + WD Caviar Blue 640Gb Nätagg: Corsair AX850 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 7 64

Permalänk

nej har ej cpu-z, skall testa att köra med avstängt ljudkort i veckan

Permalänk
Medlem

Prova och tvinga spelet till dx9

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

nej har ej cpu-z, skall testa att köra med avstängt ljudkort i veckan

Cpu-z kollar processorn. Jag skrev Gpu-z, som kollar grafikkortet. Men jag antar att du inte har det heller isf.

Nått annat program i bakrunden för övervakning/överklockning?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro Processor: i7-4770K @ 4,0 Ghz Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: 8 Gb Corsair Vengeance LP 1600 Mhz Cl 9 Grafik: MSI 970 Gaming 4GB @ 1300/1502/7500 Mhz Hårddiskar: Samsung 840 Pro 256Gb SSD(OS) + Samsung Spinpoint F3 500Gb + WD Caviar Blue 640Gb Nätagg: Corsair AX850 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 7 64

Permalänk
Medlem

jag har exakt likadant problem samt att jag också har exakt likadant grafikkort, whitescreen efter ca 30-60min spelande!

Permalänk

Har nu spelat 2 st 1000ticket matcher på raken utan problem.
Det jag gjort är:
installerat de nya beta drivisarna, tagit bort allt från nvidia utom själva drivrutinen.
Alltså allt med 3d samt hdljudet

hmmm idag gick det bara 20min så vart det samma igen!!!!