Sitter hela kortet i?

Permalänk
Avstängd

Sitter hela kortet i?

Hej. Har undrat över en grej om mitt HD5970. Jag undrar om mitt kort fungerar 100% i prestanda när koretet ser ut så här i datorn : http://data.fuskbugg.se/skalman02/bb43b705_IMG_0003.JPG

Ser ut som att den inte är helt nedtryckt. Går inte att trycka mer p.g.a mitt chassi. Men är det några problem? Tack i förhand.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, kortet är inte helt nedtryckt, och du bör åtgärda det för att undvika problem, både nu och i framtiden.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Om det fungerar alls så fungerar det nog till fullo.

Permalänk

Det är inte så att du saknar ett par distanser till moderkortet så att det fjädrar bort?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det är inte så att du saknar ett par distanser till moderkortet så att det fjädrar bort?

Hur svårt ska det va å veta att sitt grafikkort sitter i ordentligt LOL!!

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

Hur svårt ska det va å veta att sitt grafikkort sitter i ordentligt LOL!!

Eller så tycker AMD kortet att det fått nog och inte vill arbeta med ett Intelsystem ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det där ser inte något vidare ut nej. Vad har du för chassi? Du har inte möjlighet att ta bort en hårddisk bur?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Märkligt vad en del människor är vårdslösa med sina datordelar... Det är som om de inte bryr sig om saker går sönder. 'Äh, jag kan köpa nytt för 3000 om det pajar...' med en axelryckning. Tänk om man hade så gott om pengar så att man inte behövde bry sig (skulle inte behandla mina delar så vårdslöst hur mkt pengar jag än hade).

Jag skulle inte rekommendera att köra med kortet inte helt nertryckt i sockeln, risken för krypströmmar och kortslutningar blir större. Dessutom kan det ju kanske hoppa ut ur sockeln med trasigt moderkort eller grafikkort som följd.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Du måste åtgärda det, ett under att det funkar och inte gått sönder än

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Får du bild så fungerar det.
Men om kortet är tungt finns istället risken att du knäcker något.
Men hursom, ser ingen fara i detta. Försök iaf få ner det helt iom vikten.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte få ner det. Tror jag knäcker moderkortet eller grafikkortet om jag försöker.
Men kortet fungerar felfritt nu iallafall. Grejen är att det tar stopp vid kanten på graffikortet där man skruvar åt så den sitter på chassit. Har ett Cooler Master Elite 430

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karzan:

Jag kan inte få ner det. Tror jag knäcker moderkortet eller grafikkortet om jag försöker.
Men kortet fungerar felfritt nu iallafall. Grejen är att det tar stopp vid kanten på graffikortet där man skruvar åt så den sitter på chassit. Har ett Cooler Master Elite 430

Är grafikkortet för långt? Har du tryckt ut "spärrren" på moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karzan:

Jag kan inte få ner det. Tror jag knäcker moderkortet eller grafikkortet om jag försöker.
Men kortet fungerar felfritt nu iallafall. Grejen är att det tar stopp vid kanten på graffikortet där man skruvar åt så den sitter på chassit. Har ett Cooler Master Elite 430

Vad menar du nu? Baksidan på datorn? Isåfall har du inte fått i den smala delen rätt i nederkant på chassit.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Kan du lägga upp en bild till där du menar att kortet inte går ner? Kanske från mer än 1 vinkel då med?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyRus:

Kan du lägga upp en bild till där du menar att kortet inte går ner? Kanske från mer än 1 vinkel då med?

Här har du en ny bild: http://data.fuskbugg.se/skalman02/52de76e9_asdasd.JPG

Det är där jag ringat in som gör så att den inte går längre ner. Ska jag böja den där så kortet sitter helt eller? Fast då sitter det istället löst.. :/?

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Medlem

bättre att kortet sitter i riktigt än att skruvarna är helt nedskruvade..

Lossa skruvarna och tryck i kortet helt istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Plocka ut kortet och kolla så det inte är nått skräp i botten på porten eller att det sitter kvar nått från tillverkningen av grafikortet under kortet så det stoppar i botten på porten på moderkortet.

MVH Peter

Permalänk
Hedersmedlem

Varför har du ingen täckplåt för uttagen på baksidan? Om inte den heller passar kör du utan moderkortsdistanser och eldsvådan är snart ett faktum.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

misstänker också att du inte har moderkortsdistastanser eller så har du för korta... kolla upp det omdelbart!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Hade precis likadant problem när jag byggde min nuvarande burk. Jag fick skicka tillbaka chassit på reklamation och fick ett nytt där allt passade.
Så det kan vara att chassit helt enkelt är trasigt pga transportskada eller så är det ett feltillverkat måndagsex. Det allra bästa är nog att reklamera det och få ett nytt.

Skrivet av MultiMan:

Varför har du ingen täckplåt för uttagen på baksidan? Om inte den heller passar kör du utan moderkortsdistanser och eldsvådan är snart ett faktum.

Men det kan ju också vara som MultiMan säger, har du skruvat i alla moderkortsdistanser?

Permalänk
Avstängd

Japp. Alla distansskruvar sitter. Moderkortet tar inte på botten av chassit. Jag ska försöka böja mettal biten av grafik kortet som man skruvar fast på Chassiet för att se vad som händer.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karzan:

Japp. Alla distansskruvar sitter. Moderkortet tar inte på botten av chassit. Jag ska försöka böja mettal biten av grafik kortet som man skruvar fast på Chassiet för att se vad som händer.

Frågan kvarstår: Passar bakplåten till uttagen eller inte?

Jag avråder från alla modifikationer till du konstaterat var felet ligger, något du inte gjort än.

"Se vad som händer" är en mycket dålig strategi vid datorbyggande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Frågan kvarstår: Passar bakplåten till uttagen eller inte?

Vad menar du?

Jag tror nog jag ska låta det vara som det är. Jag kan inte fixa problemet utan att modifiera grafik kortet eller chassiet.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Medlem

Låta det vara som det är och eventuellt bränna grafikkortet kanske även moderkortet? Jag skulle kolla upp om mina distanser är för korta eller om något är fel på chassit.. Eventuellt köpa nytt chassi eftersom det är billigare än ett nytt graffe.. om du nu inte har garanti på det kvar

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karzan:

Vad menar du?

Jag tror nog jag ska låta det vara som det är. Jag kan inte fixa problemet utan att modifiera grafik kortet eller chassiet.

Aldrig använt en täckplåt för datorns bakre uttag? Varför har du inte satt dit en sådan (se nedan) och passar den om du provar?

En sådan ska sitta dels för skärmning av EMI och dels för att inte damm ska ta sig in i lådan på fel ställen. Luftflödet (och därmed kylningen) kan också bli suboptimalt utan den.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag vet att alla har sagt det redan, men red ut varför inte kortet går i botten det är väl väldigt onödigt att förstöra ett moderkort o grafikkort?

Antingen för korta distanser eller ett måndags ex av chassiet, hur sitter de andra korten i chassiet går de i bott som de skall annars testa att slänga på ett par nylon brickor under moderkortet så du lyfter det 1-1,5mm i bak kant inte bra att det är så här...

Och off topic, när städade du ur den där datorn sist

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

nått luktar skumt här tycker jag. ingen IOpanel o varför är bilderna upp o ner , fixa mera bilder så man ser helheten på din dator oxå åt rätt håll..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagis2k:

Jag vet att alla har sagt det redan, men red ut varför inte kortet går i botten det är väl väldigt onödigt att förstöra ett moderkort o grafikkort?

Antingen för korta distanser eller ett måndags ex av chassiet, hur sitter de andra korten i chassiet går de i bott som de skall annars testa att slänga på ett par nylon brickor under moderkortet så du lyfter det 1-1,5mm i bak kant inte bra att det är så här...

Och off topic, när städade du ur den där datorn sist

Kolla den här bilden : http://maximac.se/nytt/bilder/200703018.jpg

Ser du plåt biten längst upp åt vänster, den med skruv hål så man sätter fast kortet på chassit? Det är den på mitt grafik kort som trycker emot för att kortet inte ska gå ner helt.

Alla som klagar på IOpanel, jag bryr mig ärligt talat inte om det. Skiter i om min dator dammar osv. Köper ny när den pajar, om den nu gör det.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karzan:

Kolla den här bilden : http://maximac.se/nytt/bilder/200703018.jpg

Ser du plåt biten längst upp åt vänster, den med skruv hål så man sätter fast kortet på chassit? Det är den på mitt grafik kort som trycker emot för att kortet inte ska gå ner helt.

Alla som klagar på IOpanel, jag bryr mig ärligt talat inte om det. Skiter i om min dator dammar osv. Köper ny när den pajar, om den nu gör det.

Grejen med den där plåtbiten är ju att när den inte går att trycka ner mer, då är kortet i botten. Det är det ju uppenbarligen inte i ditt fall, och det är därför vi fudnerar över vad som kan ha gått galet. Har du kollat så att det inte finns någon skit i porten?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

Grejen med den där plåtbiten är ju att när den inte går att trycka ner mer, då är kortet i botten. Det är det ju uppenbarligen inte i ditt fall, och det är därför vi fudnerar över vad som kan ha gått galet. Har du kollat så att det inte finns någon skit i porten?

Yepp. Inget skit i porten. Skruvar sitter rätt. Vet inte heller vad som är fel.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build