Permalänk
Medlem

DDR3 1600mhz minnen utan kylare?

Tjena sweclockare!

Jag har letat som en dåre efter ddr3 1600 mhz minnen utan kylare... Någon vänlig själ som vet vart jag kan få tag i det?

Jag har hittat en hel del 1333 mhz men vill ha 1600 mhz. Kylare har jag som ni kanske förstod redan

Eller vet ni någon modell som det är lätt att ta av medföljande kylare på?? En polare sa nämligen till mig att dom nya minnena är limmade med någon 2 komponentslim/kylpasta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mekken:

Tjena sweclockare!

Jag har letat som en dåre efter ddr3 1600 mhz minnen utan kylare... Någon vänlig själ som vet vart jag kan få tag i det?

Jag har hittat en hel del 1333 mhz men vill ha 1600 mhz. Kylare har jag som ni kanske förstod redan

Eller vet ni någon modell som det är lätt att ta av medföljande kylare på?? En polare sa nämligen till mig att dom nya minnena är limmade med någon 2 komponentslim/kylpasta.

gskill ripjaws eller vad dem heter ska man kulla monter bort lätt, finns film på tuben som nhtv gjort bara söka

Permalänk

aööa går det att ta bort på men det kan va svårt, jag testa på ett par Corsair XMS3 1600MHz och där satt minnes chippen kvar på flänsen. men lägg dom i frysen, sen tar man typ fiskelina och försiktigt kapar man loss imellan limmet och chippen. Detta har funkat för mig...

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

gskill ripjaws eller vad dem heter ska man kulla monter bort lätt, finns film på tuben som nhtv gjort bara söka

Bra tips, skall kolla närmare på dessa!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite kommer jag märka skillnad på dessa minnen http://www.inet.se/artikel/5305609/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1... http://www.inet.se/artikel/5308685/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1... Har läst någon stans att man inte märkte någon nämnvärd skillnad på 1333mhz och 1600mhz. Kan tillägga att jag videoredigerar och spelar mest. Skriv gärna kllor till erat svar.

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Nej det lär du inte märka nån skillnad på direkt..

anledning till att jag vill ha 1600 mhz är för jag ska överklocka en qx6850 som har fsb på 1333 mhz. Tyckte det kändes lämpligt att dra upp den lite

Ska du inte ha spelrum för överklockning lär du inte märka skillnaden!