Starta eget inom datorkylning/överklockning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Feb 2003

Starta eget inom datorkylning/överklockning?

Skulle denna idé gå hem tro?
Dvs kompletta lösningar för kunder. Där överklockning står i högsta fokus. Och allt kunden väljer är önskad nivå på överklockning, sedan får en offert tillbaka.
Samt hemkörning av datorn osv.
Någon som skulle nappa?

.:. 101218 - Mitt allt .:.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2007

Kanske som en monter på Dreamhack, få sin dator överklockad för en bra peng.. Som företag? Nja, ser inte hur det ska gå bra faktiskt..

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av XrOo:

Skulle denna idé gå hem tro?
Dvs kompletta lösningar för kunder. Där överklockning står i högsta fokus. Och allt kunden väljer är önskad nivå på överklockning, sedan får en offert tillbaka.
Samt hemkörning av datorn osv.
Någon som skulle nappa?

Kanske, men jag tror man skulle tjäna mer på custom modda/vattenkylning installation men det kan nog vara ett försäkringsmörker.

Skickades från m.sweclockers.com

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002

Doomed to fail.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Feb 2003

En låg cirkulation på kunder skulle det troligtvis vara. Då lämpar sig hela verksamheten till att passa som sysselsättning på helgerna. Vilket är lite tanken.
On-the-fly skulle vara ganska oproffesionelt. En väldigt bra överklockning på ett system kräver tid, kunskap och även kylning.
Ibland är det inte lätt att veta vad man skall ha för sorts kylning. Ser många som bekostar med stora summor och får hälften i prestanda mot vad dom skulle kunna få.

Kanske ska leta mig en försökskanin/kompis som vill ställa upp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Ja för fan jag ställer upp.
Vill du ha pm heller mail med min adress,specifikationer dit du ska skicka min nya dator.

Jag kan till och med ställa upp gratis

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av grizzly666:

Ja för fan jag ställer upp.
Vill du ha pm heller mail med min adress,specifikationer dit du ska skicka min nya dator.

Jag kan till och med ställa upp gratis

Inte för att vara snål men casha 25.000:- så ses vi på Tahiti kanske :'D