HAF 922 vs antec twelve hundred

Permalänk
Medlem

HAF 922 vs antec twelve hundred

Tjena. Vilket av dessa chassin skulle du välja? Har hittat båda för 500kr beggat men vet inte vad jag ska välja, jag tycker inget är snyggare än det andra utan det som avgör är vilket som har bäst luftflöde/ bäst plats. Så vad säger ni? Kommer antagligen köra luftkylt. Kanske en sån där h100 till processorn men annars bara fläktar. Kan tillägga att det kommer bli 580 sli så bra luftflöde kommer behövas.

Permalänk

Sitter själv med ett antec 900 räcker gott för mig och jag kör gtx 470 i sli och h70 finns gott om plats och bra luftflöde

Visa signatur

Dator |Cpu-Intel I5 2500k@4,5ghz 1,312 vcore|Cpukylare-Corsair H70|Mobo-Asus Sabertoothp67|Gpu- 2 styckenGigabyte Gtx 470SOC1280mb|MinnenCorsair Vengance ddr3 1600mhz cl9 @1866mhz|Hdd-Hitachi deskstar 720gb raid1 /spegling

Permalänk
Medlem

om jag kommer ihåg rätt så är twelve hundred en aning högre än HAF 922 men HAF är lite bredare (tjockare så att säga)
kör HAF 922 själv och luftflöde finns det gott om, men det finns också gott om damm i den.
hade jag valt idag hade jag nog tagit antec

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Kör ett antec twelve hundred sjukt trevligt chassi, kör allt lufft kylt och får inte allt för högt i temp, bra med plats är det. Dock är kanske fläktarna sådär iaf dom två bak. men drar man på dom max så suger dom ut bra med värme från CPU'n

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?