3650 - i stort behov av hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Sep 2011

3650 - i stort behov av hjälp!

Hoppas verkligen att någon snäll själ har tid/ork/lust att försöka hjälpa mig.

Sedan en tid tillbaka har mitt grafikkort haft väldigt konstiga saker för sig. Jag kunde helt plötsligt en dag inte längre spela på min dator då väldigt konstiga rutnät/streck i olika färger uppenbarade sig på skärmen så fort jag startade något spel. Ibland kunde jag till och med spela en stund utan att det hände, ibland hände det så fort jag tryckte på ikonen till spelet. Dessa "buggar" blev bara värre och värre, tills jag till slut oftast inte ens kunde starta min dator utan att detta hände med skärmen - ibland var skärmen bara helsvart, som om den var trasig, inget lyster kom alltså ens från skärmen.

Nu är det så att jag formaterade om min dator idag, och allting har funkat fint hittills - tills jag startade Heroes of Newerth. Då uppstod problemet igen, mycket mildare denna gången dock, men något står ju fortfarande inte rätt till. Enligt den automatiskt drivrutinsuppdateringen finns det inga nyare drivrutiner till mitt grafikkort, men jag laddar just nu ner en från Acers hemsida.

Min fråga är - vad ska jag göra? Något har ju helt klart blivit bättre, men det är ju inte ännu helt återställt. Kan hårdvaran vara trasig eller handlar det bara om inställningar/uppdateringar/drivrutiner? Ska jag kanske uppdatera BIOS?

Jag har en Acer TravelMate 6593G, och grafikkortet är (för att vara mer exakt) ett ATI Radeon HD 3650.

OERHÖRT tacksam för alla svar och all hjälp jag möjligtvis kan få, jag är oerhört beroende av min dator
och alldeles för fattig för att införskaffa mig en ny.