Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hojen lr burken..
Registrerad
Sep 2003

Kylningsproblem - Asus P8H m-itx

Tjo!

Det är lite nya prylar på väg in i servern (FD Array R2)...asus m-itx-kort för 1155 och en core i3:a skall ersätta fusionplankan (som var lite för vek för det jag begärde av den).

Det sitter ett tv-kort i pcie-platsen, och cpusockeln ser onekligen ut att sitta väl nära denna...och nätagget har vi ovanför hela härligheten.

Med andra ord, man letar efter en tyst kylare till en core i3:a, som inte bygger mycket i sidled eller höjd (får mäta lite när grejerna ramlar in hemma) - och det finns ingen plats för vatten...några tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hojen lr burken..
Registrerad
Sep 2003

Tittar man på bilder av kortet får kylarens yttermått i basen inte vara större än stockkylaren...och pcie-platsen sitter knappa centimetern från en tänkt linje mellan monteringshålen på ena sidan...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hojen lr burken..
Registrerad
Sep 2003

..jag svarar mig själv, det är ett icke-problem, en vanlig 2100:a (65W TDP) går såpass svalt i min burk, att stockkylaren är helt tyst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av SecretAgentMan:

..jag svarar mig själv, det är ett icke-problem, en vanlig 2100:a (65W TDP) går såpass svalt i min burk, att stockkylaren är helt tyst.

Annars skulle nog en Kåuhler 620/H60 funka perfekt

Fractal Design R4 (SuperSvensson av chassin, jag vet) / ASUS GTX970+ MSI GTX970 / Samsung 840 Evo 250GB / Crucial BX100 256GB X 2 / Intel Core I7 4770K / G.Skill Ripjaws 2x4GB 2133 MHz / MSI Z87-G45 Gaming / Coolermaster GM650W 80+B / Nochtua NHU12S / EIZO Foris 2421

KRUSIDULLEN ÄR BORTA