i7 950 + Noctua Nh-U12P SE2. Är tempsen bra?

Permalänk
Medlem

i7 950 + Noctua Nh-U12P SE2. Är tempsen bra?

Som rubriken lyder är det bra temps för denna CPU och kylare, kör förövrigt utan PnP. Prime95 har varit på ett tag och tempsen är stabila. Körde med Large FFTs.

EDIT: Ny monterad igår 13-09-11 ca 21:00

Permalänk
Medlem

Ser väl inte helt dåligt ut, Är 40c idle temp eller hade du igång prime95 innan du slog igång Core Temp ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Ser väl inte helt dåligt ut, Är 40c idle temp eller hade du igång prime95 innan du slog igång Core Temp ?

Japp 40 grader idle. Vet dock inte vad jag körde fläkten pa, Tempen i chassit är runt 35-40 grader efter att den varit pa ett tag. Tror att jag har runt 35 när fläkten gar pa max i idle. Kan testa när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Chassi temp ökar ju på CPU temp en del, ligger oklockat på min i7 950 på ca 55c eller lite drygt i full load, men chassi temp är alltid max 30c utom vid värmebölja, idle har jag inte kollat oklockat

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Då var man hemma igen!

Har testat igen och kom nu upp i ca 60 grader på alla kärnor enligt core temp. Temperaturen just vid insuget till datorn är 23 grader.
I idle så ligger kärnorna mellan 35 och 38 grader med max fart på fläktarna.

Det första testet så var rummet säkert några grader varmare.

Skrivet av ggustavsson:

Chassi temp ökar ju på CPU temp en del, ligger oklockat på min i7 950 på ca 55c eller lite drygt i full load, men chassi temp är alltid max 30c utom vid värmebölja, idle har jag inte kollat oklockat

55 grader på en H70, PnP? Orginalfläktar eller inte? Radiator som insug/utblås?

Kör min Noctua med endast en fläkt så den kommer inte prestera lika bra som i tester.
Men just nu med 23 grader i rummet och 60 grader CPU tycker jag låter helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Då var man hemma igen!

Har testat igen och kom nu upp i ca 60 grader på alla kärnor enligt core temp. Temperaturen just vid insuget till datorn är 23 grader.
I idle så ligger kärnorna mellan 35 och 38 grader med max fart på fläktarna.

Det första testet så var rummet säkert några grader varmare.

55 grader på en H70, PnP? Orginalfläktar eller inte? Radiator som insug/utblås?

Kör min Noctua med endast en fläkt så den kommer inte prestera lika bra som i tester.
Men just nu med 23 grader i rummet och 60 grader CPU tycker jag låter helt ok.

PnP är GT 1450 fläktar och utsug

Visa signatur

Acer Predator Helios 300