Söker litet chassi, med dörr och fönster, utan plats för 3.5'' eller optiska enhete

Permalänk

Söker litet chassi, med dörr och fönster, utan plats för 3.5'' eller optiska enhete

Som rubriken antyder så letar jag efter ett chassi som inte verkar finnas (inte på prisjakt iaf ). Jag vill varken ha mekaniska HDD eller interna optiska enheter i min huvuddator. Skälet att jag vill ha det på detta vis är att jag är helt vansinnigt sugen på en tyst och liten dator. Formfaktorn bör dock vara ATX för PSU och mAtx för mobo. Fönster vill jag ha för jag gillar att titta på LED-uplysta datorkomponenter.

Finns det fler som jag, fiinns denna låda eller måste jag bygga den?

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem

Finns knappt om någon marknad alls för dessa önskemål så tvivlar på att det finns. Hur många kan tänka sig ett system utan 5.25" för DVD/fläktkontroller etc. Kanske en del men få tillverkare som skapar något som inte ger en möjligheten för detta.

Jag ville ha ett minimalt chassi med mitt ATX system i så byggde ett "eget" chassi där allting precis får plats.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Antzo:

Finns knappt om någon marknad alls för dessa önskemål så tvivlar på att det finns. Hur många kan tänka sig ett system utan 5.25" för DVD/fläktkontroller etc. Kanske en del men få tillverkare som skapar något som inte ger en möjligheten för detta.

Jag ville ha ett minimalt chassi med mitt ATX system i så byggde ett "eget" chassi där allting precis får plats.

Jag är rädd att du har rätt, delvis iaf. Det är inte så stora kostnader idag att dra igång en ny produktserie. Titta bara på bilvärlden som sprutar ur sig helt nya modeller hela tiden, för 20 år sedan så levde modellerna 6 gånger så länge. Min förhoppning är att det någonstans ska finnas ett exempel på att fler än jag vill ha ett riktigt micro-chassi samt att någon vågar tillverka och sälja lådan

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |